از روز جهانی اهدای خون گرامی داشت به عمل آمد

Panah_moph
دوشنبه ۱۳۹۸/۳/۲۷ - ۱۶:۳۰
از روز جهانی اهدای خون گرامی داشت به عمل آمد

وزارت صحت‌عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان امروز از روز جهانی اهدای خون طی نشستی گرامی داشت به عمل آورد.
چهاردهم ماه جون مصادف است به روز جهانی خون و این روز از سوی سازمان صحی جهان و اکثر کشورهای جهان تجلیل می‌شود
داکتر فدامحمد پیکان، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، تجلیل از روز جهانی اهدای خون را یک امر مهم در راستای ترویج فرهنگ خون در کشور عنوان کرده و از کسانی که به گونه رضا کار خون اهدا نموده اند قدردانی کرد.
معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه می‌گوید که با توجه بر افزایش شمار اهدا کننده‌گان خون در کشور مقدار خون اهدا شده نسبت به سال گذشته از یکصدوهشتاد هزار به دوصدوده هزار یونت افزایش یافته است.
داکتر پیکان تصریح کرد که خون اهدا شده در یک مکان مناسب نگهداری می‌شود و در هنگام ضرورت برای مجروحان جنگ، اشخاص مبتلا به امراض سرطانی و برای مادران در هنگام ولادت تطبیق می شود.
در همین حال داکتر ریچارد پیپرن کارن، نمایندۀ سازمان صحی جهان ، تجلیل از این روز را در راستای بلند بردن آگاهی عامه مهم خوانده و حمایتش را در راستای تجهیز و تقویه بانک های خون در افغانستان اعلام نمود.
هم‌چنان ادامه این نشست داکتر پیکان، سنگ تهداب دو باب بانک خون را، در شفاخانه جمهوریت و وزیرمحمد اکبر خان گذاشت. این مراکز به کمک مالی سازمان صحی جهان (WHO) به ارزش هفده ملیون و دوصدهزار افغانی ساخته می‌شود.
قابل یاد آوری است که مردان سالم می توانند در طی سه ماه و زنان طی چهار ماه یک بار خون اهدا نمایند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۴۵
Background image

برنامه آموزشی سه روزه در بخش های مختلف کامپیوتری برای مسئولین و کارمندان اداری ریاست شفاخانه های مرکز راه اندازی شد

هدف از برگذاری این دوره آموزشی افزایش ظرفیت کارکنان اداری سکتور صحت کشور بود که به این منظور ریاست ارتقاء ظرفیت وانکشاف اداره وزارت صحت‌عامه با همکاری تخنیکی ریاست تکنالوژی معلوماتی این. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۲:۱۶
Background image

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه در نشستی که ازطریق آنلاین راه اندازی شد با رییسان صحت‌عامه ولایت های ننگرهار، لغمان و کنر صحبت نمود

در این نشست که مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشت رییسان صحت‌عامه ولایات متذکره مشکلات و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۱۱
Background image

ریاست پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه به خاطر برنامه ریفورم شفاخانه جمهوریت تشکیل جلسه داد

در این نشست داکترمیرویس احمدزی، رییس عمومی پالیسی و پلان  وزارت صحت‌عامه و رییس کمیته ایجاد شده برای تنظیم و بهبود امور صحی شفاخانه جمهوریت، داکتر امیل وردک و مسوولان مربوطه این شفاخانه. . .

BACK TO NEWS