از روز جهانی قلب گرامی‌داشت به عمل آمد

Panah_moph
یکشنبه ۱۳۹۸/۷/۱۴ - ۱۵:۱۱
از روز جهانی قلب گرامی‌داشت به عمل آمد

وزارت صحت‌عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان، از روز جهانی قلب تحت شعار" قلب من، قلب شما و قهرمان قلب باشید " در نشستی گرامی داشت به عمل آورد.
هدف گرامی‌داشت از این روز بلند بردن سطح آگاهی عامه در رابطه به اهمیت قلب در بدن انسان و چگونه‌گی وقایه از آن می‌باشد.
داکتر ماموسی زیور، معین مالی و اداری وزارت صحت‌عامه، در این نشست گفت:« بیماری‌های قلبی وعایی گروپی از اختلالات قلب و عروق خونی استند، که عامل بیشترین مرگ‌ومیر را در جهان شکل داده و از اثر این بیماری سالانه 17.5 ملیون تن در جهان جان‌های خود را ازدست می‌دهند که این رقم 31 فیصد تمام مرگ‌های جهان را تشکیل می‌دهد.
معین مالی و اداری علاوه نمود:44 درصد مرگ‌ومیر در افغانستان از اثر بیماری‌های غیر ساری می‌باشد که از این میان 21 درصد آن از اثر بیماری‌های قلبی وعایی می‌باشد.
هم‌چنان دراین نشست، داکترعبدالواحد صدیقی، استاد پوهنتون طبی کابل هدف گرامی‌داشت از این روز را بلند بردن سطح آگاهی مردم و از بین بردن فکتورهایی که سبب بیماری‌های قلبی می‌گردند عنوان نمود.
فعالیت‌های فزیکی، داشتن رژیم غذایی صحی، استفاده نکردن از تنباکو و الکول، معاینه نمودن فشار خون در هفته یک بار از موارد مهم برای داشتن یک قلب سالم می‌باشد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

BACK TO NEWS