از روز جهانی مصونیت بیماران گرامی داشت به عمل آورد

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۶/۲۶ - ۱۵:۵۹
از روزجهانی مصونیت بیماران گرامی داشت به عمل آورد

وزارت صحت‌عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان نشستی را به خاطر تجلیل از روز جهانی مصونیت بیماران در تالار شفاخانه صحت طفل اندرا گاندی راه اندازی نمود.
هدف تجلیل از این روز مصونیت بیماران، جلوگیری از خطاهای طبی و رسیده گی هرچه بهتر برای آنان در مراکز صحی می‌باشد.
داکتر فدامحمد پیکان، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، در این نشست گفت:" مصونیت بیماران و کاهش خطاهای طبی یکی از اولویت‌های کاری وزارت صحت‌عامه بوده، که ما امروز شاهد تغییرات مثبت درمراکز صحی می‌باشیم."
معین عرضۀ خدمات صحی افزود: خطاهای طبی در تمام کشورها رخ می‌دهد، در کشورهای پیشرفته بیشتر از ده درصد بیماران در جریان مراجعه به شفاخانه‌ها و عرضۀ خدمات صحی به خطاهای طبی روبه رو می‌شوند، که از این میان 50 الی 80 درصد این واقعات قابل تداوی است.
او هم‌چنان گفت:" افغانستان از سال 2015 به این سو شامل برنامه مصونیت بیماران و کاهش خطاهای طبی گردیده که این روند مرحله به مرحله در شفاخانه‌های دولتی و خصوصی تطبیق می‌گردد که خوش‌بختانه امروز به سطح ملی برنامه‌ای در راین راستا وجود دارد."
درهمین حال داکتر ریچارد پیپرکارن نماینده سازمان صحی جهان گفت:" سازمان صحی جهان از سال 2015 به این سو وزارت صحت‌عامه را در بخش مصونیت بیماران و کاهش خطاهای طبی در شفاخانه ها هم‌کاری مالی و تخنیکی نموده و این سازمان متعهد به ادامه هم‌کاری هایش با وزارت صحت عامه در این راستا می‌باشد".

تازه ترین اخبار

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۹:۱۶
Background image

امتحان بخش داکتران ترینی

امتحان بخش داکتران ترینی، به برنامه تخصص در شفاخانه‌های ایمرجنسی، تحت نظر هیآت موظفی که متشکل از ریاست عمومی اکمال تخص وزارت صحت‌عامه و شفاخانه ایمر جنسی بود از نزد کاندیدان واجد شرایط. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۹:۱۳
Background image

طی نامه ای 150 تن از معتادین که صحت یاب شده اند به خاطر آموزش های حرفوی و مسلکی به وزارت کار و امور اجتماعی معرفی شدند

این افراد که از سوی وزارت صحت‌عامه، تحت تداوی معیاری قرار گرفته و صحت یاب شده اند، به منظور آموزش تعلیمات حرفوی و مسلکی به وزارت کار و امور اجتماعی معرفی و در مدت چهار ماه در پنج بخش. . .

BACK TO NEWS