افغانستان درجایگاه بهتری درامر مبارزه با مرض ایدز قرار دارد

Panah_moph
شنبه ۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۱۶:۲۸
افغانستان درجایگاه بهتری درامر مبارزه با مرض ایدز قرار دارد

وزارت صحت عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان امروز (شنبه 18 حوت 1397 ) نشستی را به خاطر قرارگرفتن افغانستان در جایگاه بهترنسبت به گذشته از نظر کنترل امراض اچ آی وی ایدز و ساری که از طریق خون سرایت می‌کند در تالار داکتر سهیلا صدیق راه اندازی نمود.
گزارشی را که سازمان کاهش اضرار جهانی در بخش کنترل اچ آِی وی ایدز به نشر رسانده، افغانستان نسبت به کشورهای مانند پاکستان، هند، مالیزیا، اندونیزیا ، چین و جاپان در جایگاه بهتری قرارگرفته است.
داکترماموسی زیور، معین مالی واداری وزارت صحت عامه در این نشست، گفت:« وزارت صحت عامه در تلاش است تا افغانستان یک کشورعاری از ویروس اچ آی وی ایدز تا سال 2030 باشد.»
معین مالی و اداری در ادامۀ سخنانش اضافه کرد: برای رسیدن به هدف دوامدار، وزارت صحت عامه حمایت و مواظبت خود را در راستای وقایع از ویروس اچ آی وی ایدز وهیپاتیت، مطابق معیارات ملی و بین المللی با سازمان‌های مختلف از طریق پاسخ دهی ادامه دهد.
داکتر ماریا النا جی فیلیو بررومیو Dr.Mria Elena G Filio Borromeo)) رییس حوزوی سازمان صحی جهان در بخش مبارزه با مرض ایدز، در این نشست، گفت: « قرار گرفتن افغانستان در جایگاه بهتردر بخش خدمات کاهش اضرار ، وقایه و تداوی برای مبارزه با امراض مختلف به ویژه اچ آی وی ایدز، هیپاتیت و سایر امراضی که از طریق خون انتقال می یابند مهم پنداشته، و این را یک دست‌آورد بزرگ برای مردم کشور خواند.»
هم‌چنان داکتر ماریا ، رییس حوزوی سازمان صحی جهان در بخش مبارزه با ایدز، اخذ جایزه بهترین وزیر در سطح جهان را به داکتر فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه افغانستان تبریک گفت و با اهدای نامۀ تبریکی از کارکردهای وزیر صحت عامه قدردانی نمود.
گزارش سازمان جهانی "Global Harm Reduction Respons" که همه ساله به نشر می‌رسد . کشورهای مختلف را از نظر کیفیت، وسعت ، پوشش و مؤثریت خدمات در سطح پالیسی و عمل با هم مقایسه می‌نماید. نظر به این معیارات در گزارش سال 2018 افغانستان در بهترین موقعیت و مقدم تر از کشورهای چون جاپان، مالیزیا،‌ چین و پاکستان قرارگرفته است.
شاخص‌های که برای به دست آوردن مقام بهتر در عرصۀ کنترل امراض اچ ای وی ایدز وهیپاتیت تعین گردیده بود هفت معیار می باشد، که خوش‌بختانه افغانستان از آن جمله "شش " معیار تعین شده را به دست آورده است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS