برنامۀ اهداف انکشاف پایدار به روسای وزارت صحت عامه معرفی شد

Panah_moph
شنبه ۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۱۶:۲
برنامۀ اهداف انکشاف پایدار به روسای وزارت صحت عامه

وزارت صحت عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان امروز (شنبه 25 حوت 1397) نشستی را به خاطر معرفی برنامۀ اهداف انکشاف پایدار( SDG ) به هم‌‌کاری ریاست اجراییه و وزارت اقتصاد، در تالار داکتر سهیلا صدیق راه اندازی نمود.

برنامۀ اهداف انکشاف پایدار به روسای وزارت صحت عامه
هدف این نشست، معرفی و چگونگی تطبیق اهداف و شاخص‌هایی بود که در برنامۀ اهداف انکشاف پایدار ذکر گردیده است.
داکتر فدامحمد پیکان، معین عرضۀ خدمات صحی وزارت صحت عامه، در این نشست، گفت:« وزارت صحت عامه متعهد است که اهداف برنامه جهانی انکشاف پایدار را برای تمام هم‌کاران این وزارت به معرفی بگیرد و خود را به اهداف تعین شده این برنامه، تا 2030 برساند.»
معین عرضۀ خدمات صحی افزود: ما اینجا گردهم آمدیم، تا برنامۀ اهداف انکشاف پایدار را که یک برنامه همه شمول و جهانی است برای هم‌کاران مان به معرفی بگیریم.
اهداف انکشاف پایدار یک برنامه جهانی است که 193 کشور جهان به شمول افغانستان در آن عضویت دارد، این برنامه را 7000 متخصص از کشور‌های مختلف جهان ترتیب داده و تا سال 2030 باید به اهداف تعین شده آن کشورهای عضو رسیدگی نمایند.
اهداف انکشاف پایدار( SDG ) دارای 17 هدف، 169 تارگیت و 232 شاخص می‌باشد. از جمله 17 هدف: محو فقر، ازبین بردن گرسنگی، زندگی صحتمند، آموزش با کیفیت، تساوی جنسیتی، آب پاک و بهداشت، انرژی پاک و ارزان، کار مناسب و رشد اقتصادی، صنعت نو آوری و زیرساخت‌ها، کاهش نابرابری، شهرها و جوامع پایدار، تولید و مصرف مسؤولانه، اقدام برای اقلیم، زندگی زیر آب، زندگی روی زمین، صلح. عدالت و نهادهای نیرومند و مشارکت برای اهداف می‌باشد.
از جمله این اهداف جهانی 2 هدف، 11 تارگیت و 20 شاخص، مربوط وزارت صحت عامه کشور می‌باشد، که تا سال 2030 به آن باید رسیدگی خواهد شد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS