دیدار سرپرست وزارت صحت عامه با سفیر کشور اندونیزیا

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱/۱۷ - ۱۶:۷
دیدار سرپرست وزارت صحت عامه با سفیر کشور اندونیزیا

سه‌شنبه، 17 حمل 1400

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه کشور، امروز با آقای عارف رحمان سفیر کشور اندونیزیا در کابل دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار، سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه به نصب دستگاه‌های طبی و تسلیم دهی تجهیزاتی که از سوی کشور اندونیزیا برای "پولیکلینیک دوستی افغان-اندونیزیا" خریداری شده است صحبت نموده گفت شرکتی که مسوولیت خریداری تجهیزات و نصب دستگاه‌های طبی را در این مرکز صحی به عهده دارد مطابق با قرارداد عمل نکرده است و دستگاه‌ها هنوز غیر فعال است.

داکتر مجروح، از سفیر اندنیزیا خواست تا با شرکت مربوطه صحبت نموده و وزارت صحت عامه را در راستای فعال سازی دستگاه های موجود و تسلیم دهی تجهیزات خریداری شده در این مرکز همکاری نماید.

او هم‌چنان نیازمندی‌های وزارت صحت عامه را با آقای عارف رحمان شریک نموده و از او خواست تا وزارت صحت عامه را در بخش‌های تجهیزات طبی، دوا، تقویت برنامه تنظیم خانواده و آموزش کارمندان صحی همکاری نماید.

در عین حال، آقای عارف رحمان سفیر کشور اندونیز، در راستای رفع چالش های نامبرده وعده همکاری داده گفت که با مسوولان شرکت و وزیر صحت عامه کشور اندونیزیا صحبت می‌کند.

آقای رحمان در رابطه به درخواست‌ همکاری از سوی سرپرست وزارت صحت عامه در دیگر بخش‌های صحت اشاره نموده افزود: ما با وزارت صحت کشور اندونیزیا صحبت می‌کنیم و در صورت موجودیت امکانات شما را درجریان می‌گذاریم.

پولیکلینیک "دوستی افغانستان-اندونیزیا" در سال 1398 در ناحیه دوازدهم شهر کابل به کمک مالی کشور اندونیزیا اعمار شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۴۵
Background image

برنامه آموزشی سه روزه در بخش های مختلف کامپیوتری برای مسئولین و کارمندان اداری ریاست شفاخانه های مرکز راه اندازی شد

هدف از برگذاری این دوره آموزشی افزایش ظرفیت کارکنان اداری سکتور صحت کشور بود که به این منظور ریاست ارتقاء ظرفیت وانکشاف اداره وزارت صحت‌عامه با همکاری تخنیکی ریاست تکنالوژی معلوماتی این. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۲:۱۶
Background image

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه در نشستی که ازطریق آنلاین راه اندازی شد با رییسان صحت‌عامه ولایت های ننگرهار، لغمان و کنر صحبت نمود

در این نشست که مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشت رییسان صحت‌عامه ولایات متذکره مشکلات و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۱۱
Background image

ریاست پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه به خاطر برنامه ریفورم شفاخانه جمهوریت تشکیل جلسه داد

در این نشست داکترمیرویس احمدزی، رییس عمومی پالیسی و پلان  وزارت صحت‌عامه و رییس کمیته ایجاد شده برای تنظیم و بهبود امور صحی شفاخانه جمهوریت، داکتر امیل وردک و مسوولان مربوطه این شفاخانه. . .

BACK TO NEWS