دیدار مسئولان صحی با والی ننگرهار در مورد افزایش تلاش ها برای محو پولیو

Panah_moph
پنجشنبه ۱۳۹۸/۱/۸ - ۱۲:۵۸
دیدار مسئولان صحی با والی ننگرهار در مورد افزایش تلاش ها برای محو پولیو

مسئولان وزارت صحت عامه با والی ننگرهار در باره گسترش ساحات تحت پوشش واکسین پولیو و تطبیق بهتر کمپاین های واکسیناسیون دیدار و گفتگو نمودند.

هیئت وزارت صحت عامه به سرکردگی داکتر هدایت الله ستانکزی مسئول ملی برنامه محو پولیو با شاه محمود میاخیل والی ننگرهار، مسئولین صحی آن ولایت و ادارات کمک کننده دیدار نموده و در رابطه به گسترش ساحات پوشش واکسین پولیو و راه اندازی بهتر کمپاین های واکسین ضد پولیو بحث و تبادل نظر نمودند.

این نشست که به تاریخ ششم ماه حمل سال روان در قصر شاهی جلال آباد دایر گرده بود، داکتر هدایت الله ستانکزی اظهار داشت که محو پولیو یکی از ده اولویت های حکومت افغانستان او نخستین اولویت وزارت صحت عامه می باشد که باید تمام ادارات در این قسمت همکاری لازم داشته باشد.  

داکتر ستانکزی افزود، خوشبختانه تا اکنون طی سال روان در ولایت ننگرهار کدام واقعه مثبت پولیو ثبت نگردیده است و به اساس یک ابتکار جدید برای اولین بار در ساحات تورخم ولایت ننگرهار و سپین بولدک ولایت قندهار، برای تمام سنین افراد، تطبیق واکسین ضد پولیو را آغاز نموده تا آن عده هموطنان ما که به آنطر خط دیورند سفر می نمایند، به مرض فلج یا پولیو مصاب نگردند.  

داکتر سنانکزی همچنان اظهار داشت که در هفته آینده برای تمام اطفال زیر سن پنج سال کمپاین واکسین پولیو در سرتاسر افغانستان راه اندازی خواهد شد و در این زمینه خواهان همکاری والی ننگرهار در آن ولایت گردید.

دیدار مسئولان صحی با والی ننگرهار در مورد افزایش تلاش ها برای محو پولیو

همچنان در این نشست، داکتر نصیر احمد درانی رئیس صحت عامه ولایت ننگرهار، راجع به فعالیت ها، چالش ها و اجراآت اخیر برنامه محو پولیو در آن ولایت به والی معلومات مفصلی ارایه نموده و اطمینان داد که تلاش های زیادی را به خاطر تطبیق موفقانه  کمپاین واکسین پولیو به خرچ خواهد داد.  

شاه محمد میاخیل والی ننگرهار گفت که در قسمت تطبیق واکسین ضد پولیو در هر ما با روسای ادارات سکتوری، ولسوال ها، مسئولان صحی، نمایندگان جامعه مدنی، متنفذین، علمای کرام و دیگران نشست خواهد داشت.

وی گفت که در قسمت واکسین پولیو، گاه گاهی برنامه های آگاهی دهی را به راه انداخته است که برای مردم معلومات مفید ارایه شده و جلو تبلیغات ناروا گرفته شده است.

والی ننگرهار، در این نسشت از طریق تلفون به مسئولان امنیتی تورخم هدایت داد که در تطبیق واکسین پولیو به تمام سنین افراد با مسئولین صحی همکاری لازم داشته باشند و در کنار تامین امنیت، در برقراری نظم نیز تلاش های لازم نمایند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS