را ه اندازی کمپاین مشترک استفاده از ماسک برای جلوگیری از اضرار آلودگی هوا

Panah_moph
دوشنبه ۱۳۹۸/۱۰/۹ - ۱۷:۱۲
را ه اندازی کمپاین مشترک استفاده از ماسک برای جلوگیری از اضرار آلودگی هوا

وزارت صحت‌عامه، اداره ملی حفاظت از محیط زیست و شهرداری کابل کمپاین مشترکی را در رابطه به استفاده از ماسک برای جلوگیری ازاضرار آلودگی هوا در شهر کابل راه اندازی نمود.
این کمپاین به منظور بلند بردن آگاهی عامه و ترویج فرهنگ استفاده از ماسک راه اندازی گردیده است.
این کمپاین در 16 مکان مزدحم شهر کابل راه اندازی می‌شود و به مدت دو هفته ادامه دارد.
داکتر فدامحمد پیکان معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شده بود گفت: « یکی از راه های وقایه از بیماری های تنفسی و اضرارآلودگی هوا استفاده از ماسک می‌باشد که همه همو طنان ما می‌توانند در هنگام آلودگی بیشتر هوا از آن استفاده نمایند
معین عرضۀ خدمات صحی در ادامه سخنانش علاوه نمود، در طول یک هفته گذشته حدود 8813 تن واقعه بیماری های تنفسی که شامل " زکام، قلبی، تنفسی و بیماری های شش می‌باشد به شفاخانه های ما مراجعه نموده است که از این میان 17 تن از آنان فوت نموده و این رقم نسبت به سال گذشته 1600 تن افزایش را نشان می‌دهد.
هم‌چنان آقای شاه زمان میوندی رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست استفاده از ماسک را برای صحت همو طنان ما مهم و ضروری پنداشته افزود، اداره ملی حفاظت از محیط زیست پلان های مهمی در رابطه به کاهش آلودگی هوا روی دست دارد که می‌تواند نقش موثری در این راستا داشته باشد وهمکاری مردم را در این امرمهم ضروری می‌داند.
داکترمهتاب عالمی معین خدمات شهری و محیط زیست شهرداری کابل در رابطه به کاهش آلودگی هوا می‌گوید: نظر به هدایت رییس جمهورکشور شهرداری کابل پلان های اظطراری کاهش آلودگی هوا را با 22 وزارت خانه های دیگر روی دست داشته است که روز گذشته با ارگان های مربوطه ما توانستیم چند تالار عروسی و شهرک را نظر به عدم رعایت قوانین محیط زیست مسدود نموده و تعهد شان را در این راستا داشته باشیم.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS