نشستی به خاطر بررسی پروگرام مبارزه با بیماری ملاریا در کشور راه اندازی شد

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۱/۱۷ - ۲۲:۴۳
نشستی به خاطر بررسی پروگرام مبارزه با بیماری ملاریا در کشور راه اندازی شد

داکتر بشیر نورمل معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه، در نشستی از طریق ویدیو کنفرانس با نمایندگان اداره گلوبل فند، برنامه توسعه سازمان ملل و حمایت کنندگان مالی و تخنیکی پروگرام مبارزه با بیماری ملاریا در افغانستان روی چگونگی عرضه خدمات مبارزه با بیماری ملاریا و کنترل این بیماری در کشور صحبت نمود.

در ادامه این نشست اشتراک کنندگان در مورد نکات قوی و ضعیف پروگرام مبارزه با بیماری توبرکلوز در کشور نظر به ارزیابی های که صورت گرفته و شناسایی شده است بحث و تبادل نظر نموده و برای تقویت هر چه بهتر این برنامه در سال های آینده پیشنهادات مشخصی را نیز ارایه نمودند.

معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه، از حمایت اداره گلوبل فند و سایر تمویل کنندگان و حمایت کنند گان مالی و تخنیکی پروگرام مبارزه با بیماری ملاریا در افغانستان ابراز امتنان و قدر دانی نموده و خواهان همکاری های بیشتر آنان در این راستا با سکتور صحی کشور گردید.

از سوی‌هم داکتر نورمل، کنترل بیماری ملاریا را در دو سال اخیر در افغانستان بالاتر ازهدف تعین شده و توقع دانسته و یک بار دیگر تعهد رهبری وزارت صحت‌عامه را در مورد کنترل هر چه بیشتر این بیماری مهلک در کشور اعلام نمود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS