نشستی در پیوند به مصوونیت کارمندان صحی وزارت صحت‌عامه راه اندازی شد

Panah_moph
پنجشنبه ۱۳۹۹/۲/۱۸ - ۱۴:۳۸
نشستی در پیوند به مصوونیت کارمندان صحی وزارت صحت‌عامه راه اندازی شد

وزارت صحت‌عامه جمهوری اسلامی افغانستان نشستی را در پیوند به مصوونیت کارمندان صحی و چگونگی مبارزه با انتشار ویروس کرونا در کشور و اهتمامات این وزارت در این راستا راه اندازی نمود.
داکتروحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه ضمن قدردانی از کارکردهای های پرسونل صحی در این نشست گفت:« مصوونیت کارمندان صحی در سراسرکشور یکی از مسوولیت های اساسی وزارت صحت‌عامه مخصوصا در این شرایط بحرانی که همه در امر مبارزه با یروس کرونا قرار داریم می‌باشد.»
معین عرضه خدمات صحی در رابطه به لت کوب شش تن از کارمندان صحی شفاخانه افغان جاپان که شب گذشته توسط پایوازان یکی از بیماران مصاب به ویروس کرونا اتفاق افتاده بود اشاره نموده گفت: روز گذشته ما شاهد یکی از ظالمانه ترین و فجیع ترین برخورد های فزیکی در برابر پرسونل صحی خود بودیم که این پرسونل تلاش برای بهبود جان شهروندی داشت که از بیماری آن نزدیک ترین عضوخانواده اش فرار می‌کند.
داکتر مجروح ضمن محکوم نمودن این عمل فجیع گفت: وزارت صحت‌عامه به هیچ عنوان توهین، تحقیر و لت وکوب کارمندان صحی را نمی پذیرد و از ارگان های امنیتی کشور خواستار تامین امنیت این کارمندان در تمام شفاخانه خاصتا مراکز تجرید بیماران ویروس کرونا در کشور گردید.
از سوی هم داکتراقبال امان معاون شورای طبی افغانستان ضمن ابراز تاثر وهمدردی این شورا در مورد اتفاق افتادن حادثه دیروز شفاخانه افغان جاپان گفت: ما در شرایطی قرارداریم که همه شهروندان کشور با پرسونل صحی هم‌کارباشند، موضوع توهین، تحقیر ولت وکوب کارمندان صحی در چنین شرایطی خیلی متاثر کننده بوده و این موضوع برای شورای طبی افغانستان و وزار صحت‌عامه کشور پذیرفتنی نیست و این قضیه از طریق ارگان های مسوول بررسی خواهد شد.
در 24 ساعت گذشته 171 رویداد مثبت ویروس کرونا در کشور به ثبت رسیده است که با این شمار، تعداد واقعات مثبت در کشور به 3563 تن می‌رسد، که از این میان 468 تن شفایاب و 106 تن جان باخته اند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS