وزیر صحت‌عامه با نمایندگان بخش صحت اداره انکشافی ایالات متحده امریکا از راه دور دیدار و گفتگو نمود

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۰/۲ - ۱۶:۳۴
وزیر صحت‌عامه با نمایندگان بخش صحت اداره انکشافی ایالات متحده امریکا از راه دور دیدار و گفتگو نمود

داکتراحمد جواد عثمانی وزیرصحت‌عامه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز در نشستی از راه دور با آقای رندولف آگستین مسوول بخش صحت اداره ایالات متحده امریکا و داکتر اکرام روی راه اندازی برنامه های آموزشی دستگاه ونتلاتور در پنج حوزه و ایجاد دستگاه های آکسیجن پلنت در چهار ولایت کشور صحبت نمود.

برعلاوه این موارد وزیر صحت‌عامه کشور با آقای آگستین روی فراهم سازی واکسین ویروس کرونا، بررسی پروژه های NHTAP و UHI و آماده سازی آنها مطابق با حالت موجود مبارزه با ویروس کرونا در کشور و هم‌چنان فراهم سازی کارتریج برای دستگاه های جن اکسپرت جهت سرعت بخشیدن تشخیص بیماران مصاب به ویروس کرونا صحبت نموده و خواهان همکاری شان در این راستا گردید.

در ادامه این نشست آقای رندولف آگستین مسوول بخش صحی اداره انکشافی ایالات متحده امریکا به وزیر صحت‌‌عامه کشور وعده سپرد که این اداره آماده است تا سکتور صحی افغانستان را در این بخش ها همکاری بیشتر‌ نماید.

از سوی‌هم داکتر عثمانی، به نمایندگی از دولت و مردم افغانستان از کمک و همکاری های اداره انکشافی ایالات متحده امریکا به سکتور صحی و مردم افغانستان ابراز قدر دانی نموده و وعده سپرد که از این کمک ها به گونه موثر و شفاف آن استفاده خواهیم کرد.

قابل تذکر است که اداره انکشافی ایالات متحده امریکا، وزارت صحت‌عامه افغانستان را در بخش راه اندازی برنامه های آموزشی دستگاه ونتلاتور، در ولایت های ننگرهار و قندهار که در سه ولایت دیگر از جمله، هرات، بلخ و کابل آموزش داده شده است و همچنان ایجاد دستگاه های آکسیجن پلنت با ظرفیت 3000 لیتر در یک دقیقه در ولایت های، قندهار، ننگرهار، بلخ و شفاخانه افغان جاپان در کابل و بخش های مختلف دیگر همکاری می‌نماید.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۵۸
Background image

نظارت از سکتور خصوصی در ولایت تخار

بیشتر از یک تُن ادویه و موادغذایی تاریخ گذشته و بی‌کیفیت توسط کمیته های موظف صحت محیطی و نظارت از قوانین صحی ولایت تخار جمع آوری و هدر گردید.

این مواد از دُکاکین فروشنده های مواد غذایی. . .

BACK TO NEWS