کارکردهای ادارات صحی برای مبارزه با ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت

Panah_moph
یکشنبه ۱۴۰۰/۳/۲۳ - ۱۱:۳۹
کارکردهای ادارات صحی برای مبارزه با ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت

یک‌شنبه، 23 جوزا 1400

داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز چگونه‌گی کارکردهای ادارات صحی را در رابطه مبارزه با ویروس کرونا در مرکز و ولایات مورد ارزیابی قرار داد.

در این نشست، مسوولان کمیته‌های تخنیکی وزارت صحت عامه و رییسان صحی ولایت‌های فاریاب، فراه، زابل، بلخ، خوست، پروان، هلمند کارکردها و چالش‌های شان را با رهبری وزارت صحت عامه ارایه نمودند و برای رفع چالش‌های موجود خواهان همکاری رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

سرپرست وزارت صحت عامه، ضمن بررسی کارکردها و چالش‌های ادارات صحی به مسوولان ادارات مربوطه هدایت داد تا در راستای رسیده‌گی به چا‌لش‌های آنان اقدامات جدی نمایند.

داکتر مجروح، هم‌چنان از تمام موسسات عرضه کننده‌گان خدمات صحی خواست تا در هر شفاخانه کووید-19 در ولایات یک الی دو پایه دستگاه هیمودیالیز خریداری و نصب نمایند.

او هم‌چنان در رابطه به رفع معضل کمبود آکسیجن در کشور اشاره نموده گفت که 4500 بالون آکسیجن از کشور ایران خریداری شده و قرار است به زودی به کشور برسد و نیز با یک تجار ملی تفاهم صورت گرفته است که روزانه حدود 300 بالون آکسیجن را از کشور ازبکستان به کشور وارد نماید و در اختیار وزارت صحت قرار دهد.

سرپرست وزارت صحت عامه، از تمام ولایات حوزوی خواست تا در تقسیم منابع با ولایات هم‌‌جوار شان عدالت را رعایت نموده و تجهیزات و ضروریات طبی را به گونه مساویانه و بر اساس نیازمندی به دیگر ولایات نیز توزیع نمایند.

در عین حال، داکتر مجروح، بر جلوگیری از تجمعات در کشور تاکید نموده و به مسوولان صحت عامه ولایات هدایت داد تا مسدود شدن مراکز آموزشی و دیگر مکان‌های مزدحم را به گونه جدی نظارت نموده و با متخلفین برخورد قاطعانه نمایند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS