بیست تیم صحی برای ارایه خدمات به بی‌جا شده‌گان در شهر کابل توظیف شد

Panah_moph
چهارشنبه ۱۴۰۰/۵/۲۰ - ۱۵:۵۲
بیست تیم صحی برای ارایه خدمات به بی‌جا شده‌گان در شهر کابل توظیف شد

چهارشنبه، 20 اسد 1400

داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست اضطراری با داکتر عبدالکریم توتاخیل معاون انسجام اداره امور ریاست جمهوری، نماینده‌گان وزارت رسیده‌گی به حوادث و قوماندانی امنیه کابل روی ‌چگونه‌گی رسیده‌گی به بیجا‌ شده‌گانی که از ولایت‌های جنگ زده به کابل آمده اند بحث و تبادل نظر نمودند.

سرپرست وزارت صحت عامه، از تدابیر این وزارت برای رسیده‌گی به این بیجا شده‌گان اطمینان داده گفت که بیست تیم صحی همراه با 50 عراده امبولانس به منظور ارایه خدمات صحی در کمپ های بیجا شده‌گان توظیف شده است.

داکتر مجروح، گفت که هماهنگی بسیار خوب میان ادارات صحی و نهادهای کمک کننده وجود دارد و تمام ادارات صحی برای خدمت به افراد نیازمند به خصوص کسانی که از جنگ متضرر شده اند بسیج شده است.

سرپرست وزارت صحت عامه از تمام کارکنان صحی خواست تا با بیماران بیجا شده‌گان با بسیار مهربانی رفتار نمایند زیرا آنان آسیب های روانی شدید دیده اند و نیاز به ترحم و دلجویی دارند.

از سوی هم، داکتر عبدالکریم توتاخیل، بر همکاری مشترک اداره امور با وزارت صحت عامه و نهادهای مربوطه برای رسیده‌گی به بیجاشده‌گان تاکید کرده گفت که ایجاد سرپناه برای بیجاشده گان در اولویت ما است و ما در تلاش استیم یک مکان مشخص را برای بودوباش آنان آماده نماییم.

معاون انسجام اداره امور، از تلاش‌‌های رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر کنترل موج سوم ویروس کرونا تشکر نموده و کارکردهای این وزارت را قابل ستایش خواند.

هم‌چنان، نماینده سازمان صحی جهان که در این نشست حضور داشت گفت که سازمان صحی آماده هرنوع همکاری با وزارت صحت عامه به خصوص در این وضعیت بحراني می‌باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS