تکنالوژی "بلاکچین" برای نخستین بار در سکتور صحت کشور تطبیق می‌گردد

Panah_moph
دوشنبه ۱۳۹۸/۹/۴ - ۱۶:۳۴
تکنالوژی "بلاکچین" برای نخستین بار در سکتور صحت کشور تطبیق می‌گردد

داکتر فیروزالدین فیروز وزیرصحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز تفاهم‌نامه تکنالوژی بلاکچین (بلاک زنجیره‌ای) را با نماینده شرکت فانتوم آپریشنز FantomOperations”" امضا کرد.
بر اساس این تفاهم‌نامه، شرکت نامبرده با استفاده از فناوری "بلاک‌چین" وزارت صحت عامه را در تشخیص دواهای جعلی، ایجاد مدیکل ریکارد در شفاخانه‌ها و الکترونیکی سازی دوسیه مریض هم‌کاری می‌کند.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور، تطبیق این سیستم را در مراکز صحی یک اقدام نیک دانسته گفت:" وزارت صحت عامه متعهد بر نهادینه سازی حکومت داری الکترونیکی در سکتور صحت می‌باشد. تکنالوژِی بلاکچین وزارت صحت عامه را در آوردن شفافیت، سرعت بخشیدن و موثریت در کار کمک می‌کند."
وزیر صحت عامه هم‌چنان استفاده از تکنالوژی را در سکتور صحت مهم عنوان کرد و نیز بر بهبود عرضه خدمات صحی در کشور تاکید نمود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS