رهنمود ملی وقایه وکنترول انتان در نشستی به معرفی گرفته شد

Panah_moph
دوشنبه ۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۷:۱
رهنمود ملی وقایه وکنترول انتان در نشستی به معرفی گرفته شد

دوشنبه 30 جوزا 1401
وزارت صحت‌عامه به همکاری سازمان صحی جهان (WHO) رهنمود ملی وقایه و کنترول انتان را در نشستی با حضور حبیب الله آخند زاده حامد معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، رییسان و نماینده گان ادارات مختلف به معرفی گرفت.
معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه این رهنمود را یک دستاورد در سکتور صحی کشور دانسته و از مسوولان صحی خواست تا در قسمت تطبیق آن در مراکز صحی و شفاخانه های اقدامات جدی وعملی نمایند.
علاوه بر آن معین عرضه خدمات تطبیق رهنمود ملی وقایه وکنترول انتان را در مراکز صحی کشور در امر وقایه و جلوگیری امراض انتانی از جمله کووید-19، توبرکلوز، ایبولا، هیپتیت، اچ آی وی و امراض مختلف دیگر موثر می‌داند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۵۸
Background image

نظارت از سکتور خصوصی در ولایت تخار

بیشتر از یک تُن ادویه و موادغذایی تاریخ گذشته و بی‌کیفیت توسط کمیته های موظف صحت محیطی و نظارت از قوانین صحی ولایت تخار جمع آوری و هدر گردید.

این مواد از دُکاکین فروشنده های مواد غذایی. . .

BACK TO NEWS