سرپرست وزارت صحت عامه طي يك فراخوان ملي خواهان همکاری و حمايت مردم از سكتور صحت گرديد

Panah_moph
شنبه ۱۴۰۰/۳/۲۲ - ۱۰:۵۵
سرپرست وزارت صحت عامه طي يك فراخوان ملي خواهان همکاری و حمايت مردم از سكتور صحت گرديد

جمعه ٢١ جوزا ١٤٠٠

داكتر وحيد مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در يك فراخوان ملي خواهان همكاري و حمايت مردم از سكتور صحت در راستای مبارزه با ویروس کرونا گرديد.

سرپرست وزارت صحت عامه، از گسترش ويروس كرونا در كشور ابراز نگراني نموده گفت كه موج سوم كرونا سيستم صحي كشور را به شدت متاثر ساخته و ما در حال حاضر بدترين وضعيت را در بيست سال گذشته تجربه مي‌کنیم.

داکتر مجروح، از برخورد نادرست شهروندان کشور با داکتران که شب و روز برای نجات جان بیماران کرونا تلاش می‌کنند انتقاد کرده تصریح کرد که داکتران به دلیل رفتار نادرست مردم در مراکز صحی مصونیت ندارند.

او از تمام اقشار جامعه خواست تا برای مبارزه با ویروس کرونا بسیج شوند و وزارت صحت عامه را در کنترل این ویروس همکاری جدی نمایند.

سرپرست وزارت صحت عامه، هم‌چنان تصریح نمود که مقام عالی ریاست جمهوری بسیار قاطعانه از سکتور صحت حمایت و وضعیت صحی را مدیریت می‌کند.

داکتر مجروح، از تدابیر این وزارت در مراکز صحی یاد آوری نموده اضافه کرد که مراکز صحی نسبت به موج اول و موج دوم از امکانات و ظرفیت خوب برخوردار است.

سرپرست وزارت صحت عامه طي يك فراخوان ملي خواهان همکاری و حمايت مردم از سكتور صحت گرديد

در عین حال، آقای محمد یعقوب حیدری والی ولایت کابل، از تلاش‌های رهبری وزارت صحت عامه برای مبارزه با ویروس کرونا قدردانی نموده و از همکاری همه جانبه مقام ولایت کابل با وزارت صحت عامه اطمینان داد.

والی کابل تاکید کرد که سر از فردا تیم‌های نظارتی ما فعالیت‌هایش در شهر کابل آغاز می‌کند و در صورتی تخطی با مالکان سالون‌های عروسی، حمام‌ها، حوض‌های آب بازی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

از سوی هم، داکتر نیلاب مبارز سرپرست جمعیت هلال احمر افغانی، بر همکاری این نهاد با وزارت صحت عامه تاکید نموده گفت که بر اساس افزایش واقعات ویروس کرونا در کابل ما یک باب شفاخانه جمعیت هلال احمر افغانی را برای تداوی بیماران کرونا در کابل اختصاص دادیم.

او هم‌چنان نقش مردم را در کنترل ویروس کرونا مهم خوانده و از مردم خواست تا با وزارت صحت عامه همکار باشند و توصیه‌های صحی را رعایت نمایند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

BACK TO NEWS