نشستی با نماینده گان اداره ملی اعتبار دهی راه اندازی شد

akbari_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۳۱ - ۱۵:۴۱
نشستی با نماینده گان اداره ملی اعتبار دهی راه اندازی شد

داکتر محمد حسن غیاثی معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه در نشستی با نماینده گان اداره ملی اعتبار دهی و با اعضای کمیته موظف اعتباردهی ( درجه بندی ) مراکز صحی خصوصی در دفتر کارش دیدار و گفتگونمود.

در این نشست مسوولان اداره ملی اعتبار دهی در مورد پلان کاری، پلان های آینده، پیشنهادات و حل چالش های اداره ملی اعتباردهی و کار کرد های از جمله لایحه امتیازات، رهنمود، طرزالعمل، معیارات و پلان عملیاتی اعتباردهی ( درجه بندی ) مراکز صحی خصوصی  را که قبلا با اشتراک نماینده گان ادارات مختلف از جمله، ریاست عمومی پالیسی و پلان، شورای طبی افغانستان، ریاست تنظیم و هماهنگی سکتور خصوصی، ریاست عمومی طب معالجوی، ریاست عمومی نظارت و ارزیابی سیستم معلومات صحی، ریاست اکمال تخصص، ریاست تهیه و تدارکات، ریاست بررسی از تطبیق قوانین و آمریت تقنین تشکیل شده بود صحبت نموده و خواهان همکاری رهبری وزارت صحت‌عامه  در تطبیق اسناد فوق الذکر شدند.

هدف از ایجاد اداره ملی اعتباردهی بهبود کیفیت مراقبت های صحی و در نهایت رسیدن به معیارات بین المللی خدمات صحی در افغانستان می‌باشد

قابل تذکر است  در مرحله نخست  آنعده از شفاخانه های خصوصی که مطابق شرایط طرزالعمل اعتباردهی ( درجه بندی ) مراکز صحی خصوصی که از طرف ریاست تنظیم و هماهنگی سکتور خصوصی به اداره ملي اعتباردهي معرفی می گردند شامل پروسه اعتباردهی ( درجه نبدی ) در سطح کشور میگردند.

اين اداره جلوگیری از ازدیاد شفاخانه های غیر معیاری، بلند بردن کیفیت عرضه خدمات صحی، در يافت سند اعتباردهي ( درجه بندی) تشويق، حمايت و ایجاد زمینه های آموزش و مشوردهی را  برای شفاخانه های خصوصی فراهم خواهد نمود و اين پروسه به سائر شفاخانه ها و مراکز صحي در کابل و ولايات به صورت تدريجي گسترش خواهند يافت.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۱:۳۹
Background image

برنامه آموزشی مراقبت های صحی عاجل

ریاست ارتقا ظرفیت و انکشاف اداره وزارت صحت عامه برنامه آموزشی مراقبت های صحی عاجل را برای ۱۸ تن که از ولایات مختلف کشور اشتراک کرده بودند در تالار کتاب خانه انستیتوت پوهاند غضنفر راه. . .

BACK TO NEWS