از روز جهانی بینایی در نشستی گرامی داشت به عمل آمد

akbari_admin
یکشنبه ۱۴۰۲/۷/۲۳ - ۱۲:۲۵
از روز جهانی بینایی در نشستی گرامی داشت به عمل آمد

وزارت صحت‌عامه در نشستی از روز جهانی بینایی با حضور مقامات و نماینده گان ادارات مختلف گرامی داشت به عمل آورد.

در این نشست مولوی حبیب الله آخند زاده حامد معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه گفت: ریاست طب وقایوی و آمریت مراقبت های صحی چشم این وزارت توانسته است دستاور های خوبی در این راستا داشته باشد که از این میان می توان از ایجاد کمپ ها و تیم های صحی سیار چشم در مرکز و ولایات، اجرای عملیات ها، توزیع عینک و او پی دی بیماران چشم می‌توان نامبرد.

معین عرضه خدمات صحی علاوه نمود، تیم های صحی ما توانسته اند که در جریان سال جاری در ولایات ارزگان، بدخشان، پکتیکا، میدان وردک، کنر، غور و خوست برای 30435 تن ارایه خدمات صحی چشم را عرضه نمایند و رهبری این وزارت در نظر دارد تا با گماشتن اشخاص مسلکی و متخصصی خدمات صحی چشم  را بهبود بخشیده تا باشد این خدمات در دورترین نقاط کشور برای نیازمندان ارایه شود.

علاوه بر آن مولوی آخند زاده 2326 اجرای عملیات کترکت چشم، توزیع 3800 عینک بینایی چشم و اجرای 300 عملیات چشم را در شفاخانه احمد شاه بابا مینه در کابل و ولایت نورستان از جمله دستاوردهای دیگر این وزارت در قسمت رسیدگی به وضعیت صحی بیماران چشم در کشور می‌داند.

از سوی‌هم در این نشست، داکتر حیدرخان حیدر رییس عمومی طب وقایوی وزارت صحت‌عامه، داکتر ظاهر گل زدران رییس شفاخانه نور و داکتر آقا محمد آمر مراقبت های اولیه صحی چشم در مورد گرامی داشت از روز جهانی بینایی و کارکردهای ادارات شان به اشتراک کننده گان معلومات دادند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۵/۴ - ۱۳:۵۹
Background image

معین پالیسی وانکشاف صحت با سرطبیب قول اردوی هوایی وزارت دفاع دیدار کرد

محترم داکتر محمد حسن غیاثی معین پالیسی وانکشاف صحت وزارت صحت‌عامه، در نشستی با داکترعبدالغنی متقی سرطبیب قول اردوی هوایی وزارت دفاع به خاطر رسیده گی به وضعیت صحی بیماران در واقعات عاجل. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۵:۳۹
Background image

محترم مولوی نور جلال جلالی وزیر صحت‌عامه، در سفرش به کشور قطر با خانم لوء لوء الخاطر وزیر امورخارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد

در این دیدار که محترم وزیر صحت‌عامه کشور را داکتر محمد نعیم وردگ سفیر امارت اسلامی در کشور قطرهمراهی می‌کرد، در مورد تقویت سیستم صحی افغانستان، راه های کمک نهاد های بین المللی به مردم. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۵/۳ - ۱۳:۴۲
Background image

در یک ماه گذشته چهل و هشت عملیات بزرگ در شفاخانهDH ولسوالی رُخه ولایت پنجشیر اجرا شده است

داکتر شمس الحق سروری مسؤول شفاخانه چهل بستر ولسوالی رُخه ولایت پنجشیر گفت: در ماه سرطان سال روان چهل و هشت عملیات بزرگ مختلف در شفاخانه  DH ولسوالی رُخه توسط کارمندان صحی این شفاخانه. . .

BACK TO NEWS