دیدار سرپرست وزارت صحت عامه با نماینده یو ان دی پی

Panah_moph
شنبه ۱۴۰۰/۷/۱۰ - ۱۷:۱۸
دیدار سرپرست وزارت صحت عامه با نماینده یو ان دی پی

شنبه، 10 میزان 1400

داکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه، امروز با نماینده برنامه توسعه‌ای سازمان ملل (یو ان دی پی) در دفتر کارش دیدار و گفتگو نمود.

در این نشست، راجع به ادامه پروژه صحتمندی بحث و تبادل نظر صورت گرفت. سرپرست وزارت صحت عامه، از همکاری اداره یو ان دی پی در افغانستان تشکر نموده گفت که بخش صحت افغانستان به همکاری بشردوستانه سازمان های بین المللی در این شرایط دشوار بیشتر نیاز دارد.

سرپرست وزارت صحت عامه از حمایت کوتاه مدت صندوق وجهی جهانی یا گلوبل فند که از طریق یو ان دی پی مبلغ 15 ملیون دالر به پروژه صحتمندی کمک نموده است قدردانی کرده و از نماینده یو ان دی پی خواست تا این مقدار پول را یک طی برنامه شفاف و حسابده در جاهای مورد نیاز به مصرف برساند.

از سوی هم، داکتر عبدالباری عمر معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، بر حمایت از سازمان های بین المللی که در بخش صحت در افغانستان فعالیت میکند تاکید کرده گفت که ما برای تامین امنیت و فراهم سازی امکانات برای آنان متعهد استیم.

معین عرضه خدمات صحی در رابطه به توقف کمک های سازمان های المللی در بخش افغانستان صحبت نموده گفت که این نهادها که شعار شان کمک به بشریت بود، کمک های شان را در بخش صحت در حالی قطع نموده است که زنان، کودکان و افراد آسیب شدیدا به کمک نیازمند دارند.

در عین حال، نماینده یو ان دی پی در افغانستان، بر ادامه همکاری شان در افغانستان اشاره نموده گفت که گلوبل فند 15 ملیون دالر را برای ادامه پروژه صحتمندی کمک نموده است و فعالیت ۲۳۰۰ کلینیک ها و مراکز صحی که تحت برنامه صحتمندی فعالیت مینمود امروز از سر ګرفته شده است. او همچنان بر تامین شفافیت و اصل حسابدهی در این پروسه به رهبری وزارت صحت اطمنان داد.

او هم‌چنان گفت که ما برای تامین منابع مالی جهت حمایت دوامدار از پروژه صحتمندی با نماینده‌ گان دیگر سازمان های المللی به تماس استیم تا از سقوط نظام صحی افغانستان جلوگیری گردد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۵۸
Background image

نظارت از سکتور خصوصی در ولایت تخار

بیشتر از یک تُن ادویه و موادغذایی تاریخ گذشته و بی‌کیفیت توسط کمیته های موظف صحت محیطی و نظارت از قوانین صحی ولایت تخار جمع آوری و هدر گردید.

این مواد از دُکاکین فروشنده های مواد غذایی. . .

BACK TO NEWS