زیر صحت‌عامه با داکتر حنان حسن بلخی رییس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان و هیآت همراه شان دیدار کرد

rasooli_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۶ - ۱۶:۴۶
MOPH

محترم داکتر قلندر عباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، با داکتر حنان حسن بلخی رییس عمومی منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان صحی جهان برای افغانستان و هیآت همراه شان دیدار کرد.

در این دیدار که در آن آقای تاج الدین آویلا رئیس اداره یونیسف برای افغانستان و نماینده گان سازمان صحی جهان نیز حضور داشتند، در مورد ریشه کن کردن بیماری فلج اطفال در افغانستان، دستاوردهای وزارت صحت‌عامه در دو سال گذشته ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، ساخت شفاخانه های به سطح ولسوالی‌ها، تقویت سیستم صحی، همکاری دوامدار، کنترول بیماری های ساری و هماهنگی بهتر بحث و گفتگو نمودند. 

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه گفت: " از زمان روی کار آمدن امارت اسلامی افغانستان، تحول چشم گیری در سکتور صحت کشور به ویژه در خدمات صحی اولیه، خدمات دومی و سومی، کاهش بیماری فلج اطفال نسبت به گذشته که تلاش ها در این راستا  به خاطر یک افغانستان عاری از پولیو هم جریان داشته به وجود آمده است."

همچنان محترم وزیر صحت‌عامه افزود، ما برای اولین بار برای داشتن یک افغانستان عاری از پولیو یک لابرتوار تشخیص پولیو( فلج اطفال ) را افتتاح نمودیم تا این بیماری به سرعت و بادقت تشخیص شود.

در ادامه محترم وزیر صحت‌عامه، خواستار همکاری های دوامدار مسوولان سازمان صحی جهان و اداره یونیسف با سکتور صحی کشور گردیده  و از آنها خواست تا در قسمت ارتقاء ظرفیت کارمندان صحی، رسانیدن خدمات صحی به ساکنان مناطق دوردست، محو کامل بیماری پولیو و کنترول بیماری های ساری این وزارت را همکاری نمایند.

 از سوی‌هم نماینده گان سازمان صحی جهان و یونیسف برهمکاری دوامدار ادارات خود تاکید نموده و از همکاری همه جانبه در این زمینه به رهبری وزارت صحت‌عامه اطمینان دادند.

 

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۵:۵۸
Background image

وزیرصحت‌عامه از مرکزصحی اساسی ثمرقندی ولسوالی کشم این ولایت بازدید نمودند

محترم داکتر قلندرعباد وزیرصحت‌عامه و هیأت همراه شان در جریان سفرش به ولایت بدخشان از مرکزصحی اساسی ثمرقندی ولسوالی کشم این ولایت بازدید نمودند.

دراین دیدار محترم داکتر قلندرعباد وزیر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۵:۵۶
Background image

محترم داکتر قلندر عباد وزیر صحت‌عامه و هیأت همراه اش در جریان سفر به ولایت بدخشان از خدمات شفاخانه حوزوی ولسوالی کشم در این ولایت بازدید نمودند

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، ضمن بازدید از روند ارائه خدمات صحی در شفاخانه حوزوی، به کارمندان صحی هدایت داد تا به خاطر تداوی بیماران و رسیده گی به مشکلات صحی آنان تلاش بیشتر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۵:۴۷
Background image

محترم داکترقلندرعباد وزیر صحت‌عامه کشور و هیآت همراه شان، در ادامه شفرش به ولایت بدخشان با معاون والی این ولایت دیدن نمود

در این دیدار رییس صحت‌عامه ولایت بدخشان، در پرزنتیشنی با حضور معاون والی این ولایت کارکردها و چالش‌های صحی ولایت بدخشان را با محترم وزیر صحت‌عامه شریک ساخته و خواهان حل مشکلات شان از. . .

BACK TO NEWS