نشستی با نماینده گان اداره ملی اعتبار دهی راه اندازی شد

akbari_admin
چهارشنبه ۱۴۰۲/۳/۳۱ - ۱۵:۴۱
نشستی با نماینده گان اداره ملی اعتبار دهی راه اندازی شد

داکتر محمد حسن غیاثی معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه در نشستی با نماینده گان اداره ملی اعتبار دهی و با اعضای کمیته موظف اعتباردهی ( درجه بندی ) مراکز صحی خصوصی در دفتر کارش دیدار و گفتگونمود.

در این نشست مسوولان اداره ملی اعتبار دهی در مورد پلان کاری، پلان های آینده، پیشنهادات و حل چالش های اداره ملی اعتباردهی و کار کرد های از جمله لایحه امتیازات، رهنمود، طرزالعمل، معیارات و پلان عملیاتی اعتباردهی ( درجه بندی ) مراکز صحی خصوصی  را که قبلا با اشتراک نماینده گان ادارات مختلف از جمله، ریاست عمومی پالیسی و پلان، شورای طبی افغانستان، ریاست تنظیم و هماهنگی سکتور خصوصی، ریاست عمومی طب معالجوی، ریاست عمومی نظارت و ارزیابی سیستم معلومات صحی، ریاست اکمال تخصص، ریاست تهیه و تدارکات، ریاست بررسی از تطبیق قوانین و آمریت تقنین تشکیل شده بود صحبت نموده و خواهان همکاری رهبری وزارت صحت‌عامه  در تطبیق اسناد فوق الذکر شدند.

هدف از ایجاد اداره ملی اعتباردهی بهبود کیفیت مراقبت های صحی و در نهایت رسیدن به معیارات بین المللی خدمات صحی در افغانستان می‌باشد

قابل تذکر است  در مرحله نخست  آنعده از شفاخانه های خصوصی که مطابق شرایط طرزالعمل اعتباردهی ( درجه بندی ) مراکز صحی خصوصی که از طرف ریاست تنظیم و هماهنگی سکتور خصوصی به اداره ملي اعتباردهي معرفی می گردند شامل پروسه اعتباردهی ( درجه نبدی ) در سطح کشور میگردند.

اين اداره جلوگیری از ازدیاد شفاخانه های غیر معیاری، بلند بردن کیفیت عرضه خدمات صحی، در يافت سند اعتباردهي ( درجه بندی) تشويق، حمايت و ایجاد زمینه های آموزش و مشوردهی را  برای شفاخانه های خصوصی فراهم خواهد نمود و اين پروسه به سائر شفاخانه ها و مراکز صحي در کابل و ولايات به صورت تدريجي گسترش خواهند يافت.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS