وزارت صحت‌عامه از روز جهانی مبارزه با بیماری تلاسیمیا ( بیماران مصاب به کمخونی دوامدار ) گرامی داشت به عمل آور

rasooli_admin
چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۶:۸
MOPH

 

در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شد، محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه و شماری دیگر از رییسان و نماینده گان ادارات مختلف اشتراک داشتند.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه نخست در مورد بیماری تالاسیمیا معلومات مکمل به اشتراک کننده گان داده گفت:" ما در دوسال گذشته تلاش نمودیم تا سهولت های زیادی را به خاطر تداوی بیماران مصاب به کمخونی داوامدار( تالاسیمیا ) در داخل کشور فراهم نماییم که تلاش‌ها همچنان در این راستا ادامه دارد."

محترم وزیرصحت‌عامه علاوه نمود، رهبری وزارت صحت‌عامه در تلاش است تا لابرتوارهای مجهزی را به خاطر تشخیص بیماران مصاب به کمخونی دوامدار و مراکز صحی تداوی معیاری را به این بیماری با امکانات دست داشته و همکاری شرکایی صحی در شهرکابل، زون‌ها و ولایت کشور ایجاد نماید.

همچنان محترم داکترقلندرعباد وزیرصحت‌عامه، از تلاش های این وزارت به خاطر از بین بردن ادویه های بی‌کیفیت در کشور به اشتراک کننده گان معلومات داده گفت: کوشش ما اینست تا زمینه تداوی معیاری و به دسترس قرار گرفتن ادویه های با کیفیت را برای همه هموطنان خویش در داخل کشور فراهم نماییم تا به وضعیت صحی نیازمندان طوری که لازم است رسیده گی شود.

از سوی‌هم در ادامه این نشست محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی، داکتراحمد سیر پاڅون رییس عمومی طب معالجوی و داکترسیف الرحمن پشتون رییس بانک خون مرکزی وزارت صحت‌عامه، در مورد گرامی داشت از روز جهانی تلاسیمیا، کارکردها و رسیده به وضعیت صحی بیماران مصاب به کمخونی دوامدار به اشتراک کننده گان معلومات دادند.

تازه ترین اخبار

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۵:۵۸
Background image

وزیرصحت‌عامه از مرکزصحی اساسی ثمرقندی ولسوالی کشم این ولایت بازدید نمودند

محترم داکتر قلندرعباد وزیرصحت‌عامه و هیأت همراه شان در جریان سفرش به ولایت بدخشان از مرکزصحی اساسی ثمرقندی ولسوالی کشم این ولایت بازدید نمودند.

دراین دیدار محترم داکتر قلندرعباد وزیر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۵:۵۶
Background image

محترم داکتر قلندر عباد وزیر صحت‌عامه و هیأت همراه اش در جریان سفر به ولایت بدخشان از خدمات شفاخانه حوزوی ولسوالی کشم در این ولایت بازدید نمودند

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، ضمن بازدید از روند ارائه خدمات صحی در شفاخانه حوزوی، به کارمندان صحی هدایت داد تا به خاطر تداوی بیماران و رسیده گی به مشکلات صحی آنان تلاش بیشتر. . .

شنبه ۱۴۰۳/۲/۲۹ - ۱۵:۴۷
Background image

محترم داکترقلندرعباد وزیر صحت‌عامه کشور و هیآت همراه شان، در ادامه شفرش به ولایت بدخشان با معاون والی این ولایت دیدن نمود

در این دیدار رییس صحت‌عامه ولایت بدخشان، در پرزنتیشنی با حضور معاون والی این ولایت کارکردها و چالش‌های صحی ولایت بدخشان را با محترم وزیر صحت‌عامه شریک ساخته و خواهان حل مشکلات شان از. . .

BACK TO NEWS