کارکردهای وزارت صحت‌عامه در هفته ای که گذشت!

rasooli_admin
پنجشنبه ۱۴۰۳/۲/۶ - ۱۲:۴۲
MOPH

شنبه

1-  محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، با الحاج عبدالعلی قدرت الله امینی والی پروان در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، فعالیت موسسات تطبیق کننده در ولایت پروان، تقویت سیستم صحی، ارائه خدمات صحی بهتر به باشنده گان این ولایت، ماشین آلات طبی شفاخانه ها و معاشات کارمندان صحی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

2- برنامه آموزشی سه روزه اپیدمولوژی ساحوی به خاطر محو پولیو و افزایش ظرفیت کارمندان مرکز تخنیکی عملیاتی عاجل واکسیناسیون راه اندازی شد.

یک شنبه

1- رییس جدید ریاست صحت‌عامه ولایت نورستان معرفی شد.

مفتی سعیدالله نعمانی به عنوان رییس جدید ریاست صحت‌عامه ولایت نورستان به کارمندان این ریاست معرفی شد.

2- داکتر رسول خان نظری رییس صحت‌عامه ولایت غزنی، از بخش های مختلف شفاخانه ولایتی این ولایت بازدید به عمل آورد.

رییس صحت‌عامه ضمن بازدید از ارایه خدمات صحی همه بخش های این شفاخانه، توصیه های لازم را نیز به کارکنان صحی این شفاخانه به خاطر بهبود خدمات شان ارائه کرد.

دوشنبه

1- محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، با مولوی احمد شاه دین دوست والی ولایت غور در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار در مورد ارایه خدمات صحی به باشنده گان ولایت غور، عرضه خدمات صحی به باشنده گان مناطق دور دست و پیشرفت های اخیر در بخش صحی و حل مشکلات موجود بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

2- محترم مولوی محمد اسحاق صاحبزاده معین مالی و اداری وزارت صحت‌عامه، با رییس داکتران بدون مرز در افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار داکتران بدون مرز در مورد ارائه خدمات صحی، معیاری سازی خدمات در مراکز صحی و بسیاری از موضوعات صحی دیگر بحث و گفتگو کردند.

3- محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، با حافظ محمد آغا حکیم والی پنجشیر در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، وضعیت سیستم صحی ولایت پنجشیر، ارائه خدمات صحی بهتر به باشنده گان این ولایت و تجهیزات شفاخانه ها مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

سه شنبه

1-         محترم داکتر قلندر عباد وزیر صحت‌عامه، با آقای الهام ممدوف سفیر جمهوری آذربایجان در افغانستان در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار همکاری های مشترک در حوزه صحی، افزایش ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، سهم آذربایجان در عرصه صحی و بسیاری از موضوعات صحی دیگر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

2-         سنگ تهداب بخش آکسیجن پلنت در شفاخانه صحت طفل اندراگاندی گذاشته شد

در نشستی که به این مناسبت راه اندازی شد، مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی، داکتر وحدت الکوزی رییس شفاخانه های تخصصی وثالثی، داکتر احمد سیر پاڅون رییس عمومی طب معالجوی وزارت صحت‌عامه و داکتر ځیار به نماینده گی از سازمان صحی جهان اشتراک داشتند.

 

3 - مولوی نجیب الله فاروقی رییس طب عدلی، در نشستی که با حضور مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه راه اندازی شد کارکردهای این ریاست را تشریح نمود.

در این نشست رییس طب عدلی کارکردهای، پیشنهادات، مشکلات و راه های حل اداره خود را در پرزنتیشنی برای معین عرضه خدمات صحی تشریح نموده و خواهان رسیده گی به چالش های این ریاست از سوی رهبری وزارت صحت‌عامه گردید.

 

4- محترم مولوی محمد اسحاق صاحبزاده معین مالی و اداری وزارت صحت‌عامه، از اجراات کارهای انجام شده در بخش اصلاح شفاخانه جمهوریت بازدید به عمل آورد.

در این دیدار داکتر ایمل وردگ رئیس کمیته تعیین شده برای اصلاح و ارتقاء امور صحی و مسوولان شفاخانه جمهوریت نیز حضور داشتند و از پیشرفت کارهای صورت گرفته در این شفاخانه بازدید نمودند.

 

5- محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با مسوولان بنیاد خیریه Kids OR انگلستان در دفترکارش دیدار نمود.

 در این دیدار بازسازی اتاق عملیات خانه شفاخانه اطفال اتاترک، تامین این شفاخانه با تجهیزات طبی، ارتقاء ظرفیت کارکنان صحی افغانستان، همکاری دوامدار و بسیاری از موضوعات صحی دیگر مورد بحث قرار گرفت.

چهار شنبه

 

1-         محترم داکترقلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، با مقامات کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهنده گان (UNHCR) در دفتر کارش دیدار کرد.

در این دیدار هیئآت مشترکی به ریاست لیونارد زولو نماینده سازمان بین المللی پناهنده گان سازمان ملل متحد شرکت داشتند.

 

2-         محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، در نشستی با انجینر خان محمد سلطانی مسوول روابط با دولت از کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهنده گان (UNHCR) در دفتر کارش دیدار کرد.

 

3-         داکترمحمد حسن غیاثی معین پالیسی وانکشاف صحت وزارت صحت‌عامه، در نشستی با مولوی عبدالله حامد "حامد" رییس تفتیش داخلی این وزارت در دفتر کارش دیدار نمود.

در این دیدار مولوی عبدالله حامد "حامد" خواهان ازدیاد تشکیل اداره تفتیش داخلی از سوی رهبری وزارت صحت‌عامه گردید.

پنج شنبه

1-         کار باز سازی بخش تداوی کودکان مصاب به سوء تغذی در شفاخانه ولایتی غزنی تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

با افتتاح این بخش، سهولت های زیادی در تداوی و تشخیص برای بیماران مصاب به سوء تغذی در شفاخانه ولایتی غزنی ایجاد می‌شود.

 

2-         محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور خارجه مالیزیا وهیآت همراه شان دیدار کرد.

در این دیدار در مورد تقویت سیستم صحی، افزایش ظرفیت کارمندان صحی افغانستان، همکاری های دوجانبه و سهم مالیزیا در عرصه صحی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.