از روز جهانی قابله ها در نشستی گرامی داشت به عمل آمد

Panah_moph
یکشنبه ۱۴۰۱/۲/۲۵ - ۱۶:۴۰
از روز جهانی قابله ها در نشستی گرامی داشت به عمل آمد

یک شنبه 25 ثور 1401
از روز جهانی قابله ها تحت شعار صد سال پیشرفت در نشستی با حضور نماینده گان ادارت ملی و بین المللی در هوتل کابل سرینا گرامی داشت به عمل آمد.
 در این نشست مولوی محمد اسحق صاحب زاده معین مالی واداری، داکتر محمد حسن غیاثی معین پالیسی وپلان، داکترحبیب الله آخند زاده معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، ذبیح الله مجاهد معین نشراتی وزارت اطلاعات وفرهنک وسخنگوی امارت اسلامی، سفیر کشور قطر در افغانستان و نماینده گان نهاد های ملی و بین المللی اشتراک داشتند.
معین مالی واداری وزارت صحت‌عامه نخست روز جهانی قابله ها را برای همه قابله های افغان تبریک گفته افزود، رهبری وزارت صحت‌عامه نقش قابله ها را در کاهش مرگ ومیر مادران در جامعه موثر دانسته و این وزارت در تلاش است تا زمین های بیشتر کاری، تحصیلی، مالی و ارتقای ظرفیت را در چوکات وزارت صحت‌عامه برای آنان فراهم نماید.
مولوی اسحق علاوه نمود، تا حال حدود 34825 تن از قابله ها نزد وزارت صحت ثبت و راجستر می باشد که از این میان برای 6033 تن آنان زمینه کار در کشور فراهم گردیده که از این میان  448 تن از آنان در بخش مدیریتی و برای 1370 تن دیگر آن در بخش ارتقای ظرفیت مسلکی زمینه کارفراهم شده است.
همچنان در ادامه این نشست آقای ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی از کار و زحمات قابله های افغان به خاطر تلاش و نجات جان مادران و کودکان شان در کشور ابراز امتنان و قدر دانی نموده گفت: رهبری وزارت صحت‌عامه توانسته است در وقت کم دستاورد های خوبی را در سکتور صحت داشته باشد.
علاوه بر آن آقای مجاهد از همکاری کشور قطر به خاطر حمایت از سکتور صحی افغانستان ابراز امتنان نموده و از رهبری وزارت صحت‌عامه خواست تا زمینه های بیشتر کاری را برای قابله ها در بخش آموزش های مسلکی، بلند بردن سطح دانش قابله های افغان و امتیازات مالی شان فراهم نماید که رهبری امارت اسلامی به آن متعهد می باشد.
از سوی‌هم آقای سعید ابن مبارک الخیارین سفیر کشور قطر در افغانستان روز جهانی قابله ها را برای قابله های افغان تبریک گفته علاوه نمود، کشور قطر از طریق هلال احمر قطر به افغانستان کمک های بیشتری را انجام داده است که از جمله میتوان از آموزش قابله های افغان در ولایات مختلف نامبرد.
علاوه برآن سفیر کشور قطر در افغانستان بر تداوم کمک های کشورش به افغانستان مخصوصا سکتور صحی تاکید نموده گفت که این کشور آماده است تا کمک های بیشتری را به سکتور صحی افغانستان نماید.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۴۵
Background image

برنامه آموزشی سه روزه در بخش های مختلف کامپیوتری برای مسئولین و کارمندان اداری ریاست شفاخانه های مرکز راه اندازی شد

هدف از برگذاری این دوره آموزشی افزایش ظرفیت کارکنان اداری سکتور صحت کشور بود که به این منظور ریاست ارتقاء ظرفیت وانکشاف اداره وزارت صحت‌عامه با همکاری تخنیکی ریاست تکنالوژی معلوماتی این. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۲:۱۶
Background image

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه در نشستی که ازطریق آنلاین راه اندازی شد با رییسان صحت‌عامه ولایت های ننگرهار، لغمان و کنر صحبت نمود

در این نشست که مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشت رییسان صحت‌عامه ولایات متذکره مشکلات و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۱۱
Background image

ریاست پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه به خاطر برنامه ریفورم شفاخانه جمهوریت تشکیل جلسه داد

در این نشست داکترمیرویس احمدزی، رییس عمومی پالیسی و پلان  وزارت صحت‌عامه و رییس کمیته ایجاد شده برای تنظیم و بهبود امور صحی شفاخانه جمهوریت، داکتر امیل وردک و مسوولان مربوطه این شفاخانه. . .

BACK TO NEWS