بازدید سرپرست وزارت صحت‌عامه از وضعیت صحی سیلاب زدگان پروان

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۳/۶ - ۱۶:۴۰
بازدید سرپرست وزارت صحت‌عامه از وضعیت صحی سیلاب زدگان پروان

داکتر احمد جواد عثمانی، سرپرست و نامزد وزیر صحت‌عامه، طی سفرش به ولایت پروان، نخست با آقای میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان و آقای فضل الدین، عیار والی ولایت پروان دیدار نموده و به روح شهدایی که از اثر جاری شدن سیلاب‎ها در این ولایت جان‎های شان را از دست داده‎اند اتحاف دعا نمودند.

هم‎چنان سرپرست وزارت صحت‌عامه، به شفاخانه ولایتی پروان رفته و وضعیت صحی مجروحان این حادثه را از نزدیک بررسی نمود و به مسؤولان هدایت داد، تا از همه امکانات دست داشته شان به خاطر بهبود، مجروحان و انتقال اجساد استفاده نمایند.

علاوه براین داکترعثمانی، در این سفر از ساحاتی که از اثر سیلاب‎ها متضرر شده‎اند بازدید نموده و به خاطر رسیدگی بیشتر به وضعیت صحی مردم سیلاب زده در ولایت پروان، هدایت داد تا تیم‌های صحی، آمبولانس‌ها، ادویه مورد نیاز را هر چه عاجل از کابل به این ولایت ارسال نمایند.

از سوی هم نامزد وزیر صحت‌عامه، هدایت داد، تا دو کلینیک سیار در ساحه، و تیم های صحی سیار به خاطر ارایۀ خدمات صحی به نیاز مندان توظیف گردد. وی به مسؤولان صحت‌عامه پروان تذکر داد تا به خاطر امراضی که بعد از سیلاب‎ها شیوع می‌کند تدابیر ویژه را روی دست داشته باشند.

از اثر باران‎ شدید و جاری شدن سیلاب‎ها در نواحی شهر چاریکار به خصوص( نواحی پارچه 8،، 9، 12، 13 ، گلغندی و سه راهی هوفیان) ولایت پروان که بامداد امروز رخ داده است، که تا اکنون 95 تن از هموطنان مان مجروح که وضعیت پنج تن آنان وخیم بوده و به کابل انتقال یافتند و 71 تن دیگر شهید شدند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS