تدابیر وزارت صحت عامه برای جلوگیری از انتشار بیماری قارچ سیاه در کشور

Panah_moph
شنبه ۱۴۰۰/۴/۱۲ - ۱۵:۴۸
تدابیر وزارت صحت عامه برای جلوگیری از انتشار بیماری قارچ سیاه در کشور

شنبه، 12 سرطان 1400

داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در نشستی با حضور نماینده‌‌گان ادارات صحی در مرکز و ولایات بر چگونه‌گی تدابیری وزارت صحت عامه در پیوند به جلوگیری از انتشار بیماری قارچ سیاه در کشور تاکید کرد.

در این نشست، روی اعراض، علایم، نحوه سرایت، تداوی و آماده‌گی وزارت صحت عامه برای مبارزه با این بیماری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سرپرست وزارت صحت عامه، برای رسیده‌گی به افراد مبتلا به این بیماری به مسوولان ادارات مربوطه هدایت داد تا تدابیر خاصی را در مراکز صحی اتخاذ نموده و تجریدگاه‌های جداگانه را در شفاخانه‌های کرونا در مرکز و ولایات ایجاد نمایند.

داکتر مجروح هم‌چنان چند کمیته تخنیکی را در پیوند به چگونه‌گی تداوی بیماران، بلند بردن سطح آگاهی مردم و استفاده از امکانات دست داشته در مراکز توظیف نمود.

سرپرست وزارت صحت عامه، هماهنگی ادارات صحی را در امر مبارزه با این بیمار مهم خوانده و از تمام نهادهای ذیربط خواست تا در راستای جلوگیری از گسترش این بیماری در یک هماهنگی خوب تلاش نمایند.

این در حالی است که نخستین واقعه بیماری قارچ سیاه چند روز قبل در کابل به ثبت رسیده است. تب، سرفه، استفراغ، لکه‌های سیاه روی بینی و دهان، حالت تهوع، از علایم شایع این بیماری می‌باشند و بیشتر افراد که مبتلا به ویروس کرونا اند در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

BACK TO NEWS