نشستی به‌خاطر هم‌آهنگی و نظارت از تطبیق برنامه‌های صحی وزارت صحت‌عامه راه اندازی شد

Panah_moph
یکشنبه ۱۳۹۹/۶/۳۰ - ۲۱:۲
نشستی به‌خاطر هم‌آهنگی و نظارت از تطبیق برنامه‌های صحی وزارت صحت‌عامه راه اندازی شد

وزارت صحت‌عامه، نشستی را به‌خاطر هماهنگی و نظارت ازتطبیق برنامه‌های صحی، با نمایندگان شرکایی صحی ملی و بین المللی در تالار داکتر سهیلا صدیق راه اندازی نمود.

داکتراحمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت‌عامه، در این نشست نخست روی نظارت از تطبیق پالیسی‌ها و اولویت‌های وزارت صحت‌عامه در امر مبارزه با ویروس کرونا، نظارت از منابع اختصاص یافته و مصرف بودجه در این راستا که از طرف شرکایی صحی پرداخته شده است با نمایندگان شرکای صحی صحبت نمود که جزئیات بیشتر در این موارد طی پرزنتیشنی نیز ارایه گردید.

برعلاوه این موارد سرپرست وزیرصحت‌عامه، در مورد آمادگی‌های وزارت صحت‌عامه در صورت شیوع دور دوم ویروس کرونا در کشور وهم‌آهنگی بین ادارات، تطبیق پالیسی‌ اصلاح شفاخانه‌ها، مطالعه پروگرام عرضه خدمات صحی اساسی و شفاخانه‌ای در افغانستان و پیشرفت‌ها در این موارد با نمایندگان شرکای صحی بحث و تبادل نظر نموده و وضاحت بیشتر داد.

از سوی‌هم نمایندگان شرکایی صحی که از اتحادیه اروپا، سازمان صحی جهان، بانک جهانی، اداره یونیسف، صندوق جمعیت ملل متحد، برنامه توسعه سازمان ملل متحد، وزارت مالیه و ادارات مختلف دیگر اشتراک داشتند نظریات و پیشنهادات خود را جهت بهبود برنامه‌های متذکره ارایه نموده و وعده همکاری بیشتر را با وزارت صحت‌عامه در این راستا سپردند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

BACK TO NEWS