وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان از روز جهانی قلب در نشستی گرامی داشت به عمل آورد

rasooli_admin
دوشنبه ۱۴۰۳/۷/۹ - ۱۶:۱۰
MOPH

در مراسمی که به همین مناسبت راه اندازی شد، محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، رییسان مرکزی این وزارت، نماینده گان سازمان صحی جهان  و کارمندان صحی اشتراک داشتند.

محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، هدف تجلیل از این روز را جلوگیری از مرگ و میر بیشتر افراد و بزرگ ترین عامل این بیماری را استفاده زیاد از چربی های حیوانی و نباتی، نمک، نوشابه های گاز دار دانسته و تاکید کرد، که وزارت صحت‌عامه متعهد است تا با همکاری شرکایی صحی خود خدمات صحی معیاری را به طور مساویانه به همه شهروندان کشور ارائه نماید.

در ادامه این نشست داکتر سمیع الله کریمی مسوول کنترول امراض غیر ساری وزارت صحت‌عامه، عوامل عمده این بیماری را استفاده از دخانیات، فشارخون بلند، بیماری شکر، عدم فعالیت فزیکی، استفاده بیشتر از نمک و روغن یاد نموده  و به خاطر جلوگیری از این بیماری آگاهی‌ دهی عامه را یک امر ضروری در جامعه می‌داند.

از سوی‌هم  داکترعبدالواحد صدیقی، رییس انجمن قلبی و وعایوی افغانستان، در سخنرانی خود خطاب به اشتراک کننده گان گفت: (قلب جزء حیاتی بدن است و قلب یک فرد عادی با وزن ۷۰ کیلوگرام در ۲۴ ساعت ۱۰۰ هزاره ضربان می‌زند و  ۱۰۰۰۰ لیتر خون را پمپ می‌کند، بناءً برای داشتن یک جامعه سالم و یک زنده گی شاد و طولانی باید به قلب خود توجه ویژه ای داشت.

همچنان در این نشست، داکتر دلارا مینول نماینده سازمان  صحی جهان و داکتر فریدون رحمانی رئیس شفاخانه صدری ابن سینا نیز در مورد تجلیل از روز جهانی قلب به اشتراک کننده گان معلومات دادند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۱۰ - ۱۵:۴۶
Background image

ملا بخت الرحمن شرافت در نشستی به حیث معین جدید مالی واداری وزارت صحت‌عامه معرفی شد

در این نشست محترم مولوی نور جلال جلالی وزیر صحت‌عامه، محترم مولوی عبدالباری عاطف معاون اداه امور، معینان ، رییسان و کارمندان وزارت صحت‌عامه اشتراک داشتند.

محترم مولوی عبدالباری عاطف. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۷/۱۰ - ۱۰:۲۸
Background image

نشست دور دوم ریاست عمومی اکمال تخصص در مورد روند آغاز برنامه فوق تخصص راه اندازی شد

نشست دور دوم ریاست عمومی اکمال تخصص وزارت صحت‌عامه، در مورد روند آغاز برنامه فوق تخصص در شفاخانه های تخصصی مرکز با اشتراک نماینده گان ادارات مختلف راه اندازی شد.

این نشست به سلسله نشست. . .

دوشنبه ۱۴۰۳/۷/۹ - ۱۶:۱۰
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان از روز جهانی قلب در نشستی گرامی داشت به عمل آورد

در مراسمی که به همین مناسبت راه اندازی شد، محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، رییسان مرکزی این وزارت، نماینده گان سازمان صحی جهان  و کارمندان صحی اشتراک. . .

BACK TO NEWS