چگونه‌گی ارایه خدمات صحی مصون به بررسی گرفته شد

Panah_moph
یکشنبه ۱۴۰۰/۱۱/۳ - ۱۵:۵۹
چگونه‌گی ارایه خدمات صحی مصون به بررسی گرفته شد

یک‌شنبه، 3 دلو 1400
داکتر قلندر عباد سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در نشستی با حضور نماینده کمیته سلیب سرخ و دیگر ادارات مربوطه چگونه‌گی ارایه خدمات صحی مصون را به بررسی گرفت.
سرپرست وزارت صحت عامه، بر بهبود عرضه خدمات صحی در کشور تاکید نموده گفت که ما در تلاش استیم تا عرضه خدمات صحی را در کشور بهبود بخشیم.
داکتر عباد بر کارکردهای وزارت صحت عامه در چند ماه اخیر یاد آوری نموده خاطر نشان ساخت که راه اندازی کمپاین پولیو به منظور جلوگیری از مرض فلج اطفال، گسترش خدمات صحی نسایی ولادی جهت جلوگیری از مرگ و میر مادران و نوزادان، تداوم خدمات صحی روتین و دیگر موارد صحی از جمله کارکردهای این وزارت می‌باشند.
سرپرست وزارت صحت عامه هم‌چنان گفت که افزایش میزان دسترسی مردم به خدمات و بلند بردن کیفیت خدمات صحی در اولویت امارت اسلامی قرار دارد و ما تلاش خواهیم کرد تا در همکاری با شرکای صحی به این اهداف نایل آییم.
داکتر عباد اضافه نمود که امارت اسلامی توانست در این مدت کم گام های بسیار موثری را برای بهبود عرضه خدمات صحی بردارد که در بیست سال گذشته صورت نگرفته بود.
او هم‌چنان تصریح کرد که خوشبختانه فساد اداری در سکتور صحت به گونه قابل ملاحظه کاهش یافته است.
سرپرست وزارت صحت عامه در ادامه سخنانش از تمام سازمان های بین المللی خواست تا همکاری های شان را در افغانستان بیشتر نموده و در کنار ما برای بهبود عرضه خدمات صحی تلاش نمایند.
در عین حال، آقای ایلووا فیلیم رییس عمومی کمیته سلیب سرخ، بر بلند بردن میزان دسترسی مردم به خدمات صحی تاکید کرده گفت که ما متعهد استیم تا در کنار وزارت صحت عامه برای افزایش خدمات صحی مصون تلاش نماییم.
او هم‌چنان همکاری نهادهای بین الملی را به گونه مشترک با وزارت صحت عامه برای بهبود عرضه خدمات صحی موثر خواند.
از سوی هم، نماینده اداره سره میاشت بر همکاری این نهاد با وزارت صحت عامه یاد آوری کرده و در امر بهبود عرضه خدمات صحی با وزارت صحت عامه وعده همکاری داد.
هم‌چنان در این نشست اشتراک کننده‌گان نظریات و پیشنهادات شان را در پیوند به بهبود عرضه خدمات صحی، مصونیت کارکنان صحی در شفاخانه ها، بلند بردن سطح آگاهی مردم و دیگر موارد مهم صحی ارایه نمودند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۹ - ۱۳:۴۵
Background image

برنامه آموزشی سه روزه در بخش های مختلف کامپیوتری برای مسئولین و کارمندان اداری ریاست شفاخانه های مرکز راه اندازی شد

هدف از برگذاری این دوره آموزشی افزایش ظرفیت کارکنان اداری سکتور صحت کشور بود که به این منظور ریاست ارتقاء ظرفیت وانکشاف اداره وزارت صحت‌عامه با همکاری تخنیکی ریاست تکنالوژی معلوماتی این. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۸ - ۱۲:۱۶
Background image

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه در نشستی که ازطریق آنلاین راه اندازی شد با رییسان صحت‌عامه ولایت های ننگرهار، لغمان و کنر صحبت نمود

در این نشست که مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشت رییسان صحت‌عامه ولایات متذکره مشکلات و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۱/۷ - ۱۳:۱۱
Background image

ریاست پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه به خاطر برنامه ریفورم شفاخانه جمهوریت تشکیل جلسه داد

در این نشست داکترمیرویس احمدزی، رییس عمومی پالیسی و پلان  وزارت صحت‌عامه و رییس کمیته ایجاد شده برای تنظیم و بهبود امور صحی شفاخانه جمهوریت، داکتر امیل وردک و مسوولان مربوطه این شفاخانه. . .

BACK TO NEWS