یک برنامه آموزشی سهروزه تحت عنوان « روشهای تولید خوب دوا (GMP) و مدیریت خطرات دوایی » آغاز گردید
این برنامه آموزشی « روشهای تولید خوب دوا (Good Manufacturing Practices - GMP) و مدیریت خطرات دوایی »، از سوی معینیت غذا و ادویه وزارت صحتعامه با همکاری سازمان صحی جهان (WHO)، در تالار عمومی معینیت غذا و ادویه آغاز گردید.
این برنامه با اشتراک ۳۵ تن از کارکنان و متخصصین ریاست ارزیابی و ثبت ادویه و محصولات صحی، به هدف ارتقای ظرفیتهای تخنیکی، تقویت سیستمهای تضمین کیفیت، بهبود روندهای تولید دوا و ترویج تطبیق معیارهای بینالمللی در صنعت دواسازی کشور برگزار میگردد.
در این برنامه موضوعات ذیل از جمله، اهمیت تطبیق معیارهای (GMP) در صنعت دوا، سیستم مدیریت کیفیت، اصول مستندسازی، موضوعات تخصصی مربوط به تجهیزات و تسهیلات تولید، انبارداری معیاری، نگهداری مواد خام، توزیع و آمادهسازی مواد اولیه، و اصول تولید اشکال مختلف دوا بهصورت نظری و عملی، روشهای ستریلایزیشن، کنترول کیفیت، مدیریت خطرات دوایی، و سایر الزامات فنی GMP ارائه خواهد شد.
