وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

rasooli_admin
یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
MOPH

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه خدمات صحی معیاری به همه شهروندان را وظیفه این وزارت خوانده گفت:" در حال حاضر خدمات صحی در 4900 مرکز صحی و بسیاری از شفاخانه های دولتی به شهروندان ارائه می شود."

همچنان محترم وزیر صحت‌عامه افزود، در سال گذشته نزدیک به ۸۰ میلیون بیمار برای تداوی به مراکز صحی و شفاخانه های دولتی مراجعه کرده و توسط کارمندان صحی و متخصصین با استعداد کشور تحت تداوی قرار گرفته اند.

در ادامه وزیر صحت‌عامه گفت:"ما در تلاش هستیم تا تمامی شفاخانه ها و مراکز صحی کشور را به تجهیزات مدرن طبی تجهیز کرده و ظرفیت های کارمندان صحی افغانستان را به هر نحو ممکن افزایش دهیم تا بتوانیم زمینه خدمات بهتری را در داخل کشور برای  بیماران فراهم نماییم."

علاوه بر آن وزیر صحت‌عامه، داکتران افغان را قهرمانان سکتور صحی کشور خوانده و از هموطنان خود خواست تا به داکتران خود اعتماد کنند.

تازه ترین اخبار

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۵:۳۰
Background image

نظارت از سوی ریاست صحت محيطي در سطح شهر و نواحي شهري

تيم مديريت عمومي ریاست صحت محيطي وزارت صحت‌عامه، در سطح شهر و نواحي شهري از یک تعداد دوکان ها که شامل دو فروشگاه بزرگ مواد غذایي، عمده فروشي نمك، قصابي ها،عطاری و نانوايي ها می‌شوند. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۳:۲۶
Background image

معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه،  در نشستی با آقای عزت الله نیازمند رییس دفتر بنیاد خیریه عزیزی و تیم همراه شان دیدار و گفتگو کرد

قرار است بنیاد خیریه عزیزی یک شفاخانه کمپلکس را به طور رایگان در شهر کابل با داشتن  ۶۲۷ بستر که در بخش های، تداوی بیماران سرطان، نسایی ولادی و بخش های مختلف دیگر فعالیت خواهند کرد اعمار. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۱ - ۱۳:۲۰
Background image

نطارت از سکتور خصوصی در ولایت لوګر

تیم نظارت از قوانین صحی وبررسی  ریاست صحت‌عامه ولایت لوگر در مرکز پل علم از یک تعداد معاینه خانه های خصوصی نظارت نمودند که  در نتیجه دو باب معاینه خانه به خاطر نداشتن جواز قانونی مسدود. . .

BACK TO NEWS