چگونگی کارکرد مسوولان صحی مرکز و ولایات در امر مبارزه با ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت

Panah_moph
پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۲ - ۱۳:۰
چگونگی کارکرد مسوولان صحی مرکز و ولایات در امر مبارزه با ویروس کرونا مورد ارزیابی قرار گرفت

داکتر بشیر نورمل معین پالیسی و پلان و داکتر عبدالقدیر قدیر سرپرست معینیت مالی و اداری وزارت صحت‌عامه، در نشستی از راه دور با رییسان صحت‌عامۀ ولایات، نمایندگان موسسات تطبیق کنندۀ خدمات صحی، سکتور خصوصی، شرکای صحی و رییسان شفاخانه‌ها در مورد بهبود کیفیت خدمات صحی و مبارزه با ویروس کرونا صحبت نمودند.

در این نشست نخست رییسان صحت‌عامۀ ولایت‌های ننگرهار، خوست، لغمان، جوزجان، هلمند و کاپیسا در مورد کارکردهای شان در امر مبارزه با ویروس کرونا و بهبود عرضۀ خدمات صحی به معین پالیسی و پلان گزارش داده و خواهان رسیدگی به چالش‌های کاری شان از سوی رهبری وزارت گردیدند.

معین پالیسی و پلان ضمن استماع به گزارش‌ها و ارزیابی کارکردهای رییسان صحت‌عامۀ ولایات در امر مبارزه با ویروس کرونا و بهبود عرضۀ خدمات صحی روی نظارت بیشتر مراکزصحی و شفاخانه ها تاکید نموده و هدایت داد تا مسوولان مربوطه در قسمت رسیدگی به مشکلات کاری آنان رسیدگی نمایند.

علاوه بر آن داکتر نورمل در مورد ایجاد تیم‌های تقویتی جهت نظارت بیشتر، شفافیت و موثریت در کارها، ترتیب چک لیست نظارتی، تقویت سکتور خصوصی و راپور دهی دقیق ولایات به وقت معین آن با اشتراک کنندگان صحبت نموده و به مسوولان مربوطه هدایات لازم داد.

از سوی‌هم داکتر عبدالقدیر قدیر سرپرست معینیت مالی و اداری، در مورد پرداخت معاشات کارمندان صحی از سوی موسسات تطبیق کنندۀ خدمات صحی به وقت معین و ایجاد آکسیجن پلنت در تعمیر اساسی شفاخانه‌های ولایتی با رییسان صحت‌عامۀ ولایات صحبت نموده و خواهان همکاری آنان در این راستا گردید.

هم‌چنان در ادامۀ این نشست مسوولان کمیته‌های تخنیکی مرکز گزارش‌های کاری خود را در امر مبارزه با ویروس کرونا و بهبود عرضۀ خدمات صحی در شفاخانه‌ها به رهبری وزارت نیز ارایه نمودند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS