برگزاری برنامه آگاهیدهی عامه درباره بیماریهای غیرساری در شهر کابل
به منظور کنترول و جلوگیری از بیماریهای غیرساری، معلومات ضروری و گوناگون برای باشنده گان ناحیه نهم و دهم شهر کابل ارائه شد که شامل زیانهای مواد مخدر، خطرات استفاده بیش از حد نمک، فشار بلند خون، سرطان، بیماریهای قلبی و بیماری شکر (دیابت) بود.
همچنان در جریان این برنامه، شماری از پوسترهای معلوماتی در مکانهای مناسب نصب گردید تا سطح آگاهی مردم افزایش یافته و در ترویج فرهنگ زنده گی سالم نقش مؤثری ایفا کند.
مسئولان دیپارتمنت کنترول و جلوگیری از بیماریهای غیرساری گفتند: هدف از برگزاری چنین برنامهها، کاهش موارد بیماریهای غیرساری، آگاهساختن مردم درباره عوامل خطر و تقویت تدابیر وقایوی است. آنان از شهروندان خواستند که با استفاده از غذای سالم، فعالیت فزیکی منظم، خودداری از مصرف تنباکو و مواد مخدر و رعایت توصیههای صحی در بخش جلوگیری و کنترول بیماریهای غیرساریاین اداره را همکاری کنند.
قابل یادآوری است که بیماری شکر، فشار بلند خون، بیماریهای قلبی و عروقی و برخی انواعی از سرطان ها از مهمترین عوامل مرگومیر و بیماری ها در سطح جهان به شمار میروند که از طریق افزایش آگاهی عامه میتوان برای جلوگیری و کنترول آنها گامهای مؤثری برداشت.
