اولين كتاب اساسات آى سى يو که از طرف وزارت صحت‌عامه به چاپ رسیده است طی نشستی رونمایی شد

Panah_moph
دوشنبه ۱۳۹۹/۷/۲۱ - ۲۱:۳۶
اولين كتاب اساسات آى سى يو که از طرف وزارت صحت‌عامه به چاپ رسیده است طی نشستی رونمایی شد

این کتاب که در مورد تشخيص، تداوى و مراقبت انتانات حاد شديد تنفسى و کوید-19 توسط داکتر نبیل پاکطین نوشته شده است امروز طی نشستی در تالار داکتر سهیلا صدیق رونمایی گردید.

داکتر بشیر نورمل معین پالیسی وپلان وزارت صحت‌عامه در این نشست گفت: چاپ کتاب اساسات آى سى يو در قسمت بلند بردن سطح آگاهی کارمندان صحی، مبارزه با ویروس کرونا، تشخیص، تداوی و مراقبت از انتانات حاد تنفسی بیماران موثر واقع خواهد شد.

در ادامه معین پالیسی وپلان افزود، نسل عرضه خدمات صحى به طور قابل ملاحظه ای تغيير خواهد كرد چنان كه در دور اول مبارزه با ویروس كرونا خوب تر درخشيده ايم و امروز كتاب رهنمود جامع براى مبارزه مطمين در شروع موج دوم ویروس كرونا را داريم كه حتى بسيارى از كشور هاى منطقه شبيه آن را ندارند.

هم‌چنان داکتر نورمل فراغت و استخدام ١١٠ تن از استادانی را که در بخش اي سى يو و تهويه مصنوعى (ونتلاتور هاى مداخلوى و غير مداخلوى) که در شفاخانه رابعه بلخى آموزش دیده اند دستاورد خوبی برای بهبود عرضه خدمات صحی در سکتور صحت می‌داند.

از سوی‌هم داکتر نبیل پاکطین مولف كتاب اساسات آى سى يو( تشخيص، تداوى و مراقبت انتانات حاد شديد تنفسى و کوید- ۱۹) در مورد چاپ آن می‌گوید، خوشبختانه برای اولین بار است که توانسته ایم در عرصه طبابت دوش به دوش جهان قدم بگذاریم و امید ها، دلهره ها، افت و خیزها، شکست و پیروزی ها را با هم و هم‌زمان تجربه نماییم.

وی هم‌چنان راه اندازی کورس های آموزشی در مورد اساسات آی سی یو را یک گام موثر در راستای بلند بردن سطح آگاهی کارمندان صحی در سطح کشور دانسته و چاپ این کتاب را یک مرجع معتبر برای طبیبان در کشور می‌داند.

در ادامه این نشست به نمایندگی از اشتراک کنندگان چند تن آنان در مورد موثریت کتاب اساسات آى سى يو که در مورد تشخيص، تداوى و مراقبت انتانات حاد شديد تنفسى و کوید-19 به چاپ رسیده است صحبت نموده و آن را یک دستاور خوبی در سکتور صحی کشور می‌دانند.

قابل تذکر است که کتاب اساسات آی سی یو به همکاری وزارت صحت‌عامه به تعداد یک هزار جلد چاپ شده است و این کتاب به زودترین فرصت از طریق مرکز فرماندهی سوق و اداره مبارزه با ویروس کرونا وزارت صحت‌عامه به دسترس تمام مراکز صحی و شفاخانه ها در مرکز و ولایات قرار داده خواهد شد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS