با حضورداشت رئیس جمهور غنی، نخستین مرحله تطبیق واکسین کرونا در افغانستان آغاز گردید

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۵ - ۱۰:۲۵
با حضورداشت رئیس جمهور غنی، نخستین مرحله تطبیق واکسین کرونا در افغانستان آغاز گردید

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان قبل از ظهر امروز در مراسم آغاز تطبیق واکسین کووید ۱۹ که به بازوی چند تن از نیروهای امنیتی و دفاعی، پرسونل صحی و نمایندگان رسانه های کشور تزریق گردید، اشتراک و سخنرانی کرد.

در این مراسم که در قصر چهارچنار ارگ انجام شد و بانوی اول، معاونین ریاست جمهوری، رؤسای مجلسین شورای ملی، قاضی القضات و رئیس ستره محکمه و شماری از منسوبین قوای مسلح کشور نیز حضور داشتند، ابتدا داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه صحبت کرد.

وی در صحبت هایش ضمن تشکر از توجه رئیس جمهور به سکتور صحت گفت که این توجه و حمایت ها به کارکنان صحی کشور جرأت و توان بخشید که در سخت ترین شرایط بخاطر نجات جان مردم سعی و تلاش نمایند.

وی افزود: افغانستان از جمله محدود کشورهای است که با امکانات اندک از شیوع ویروس کرونا به گونه موثر جلوگیری و آن را مدیریت کرد و سکتور صحت زیر چتر رهبری و دیپلوماسی فعال دولت به پیش رفت و اکنون تطبیق واکسین کرونا را آغاز کرده است.

مجروح تصریح کرد که اولین دوز واکسین به بازوی سربازانی که بیرق سه رنگ کشور را بلند نگهمیدارند و کارکنان صحی که در سخت ترین شرایط بخاطر نجات جان مردم سنگر داغ مبارزه با ویروس کرونا را ترک نکردند، زرق می شود.

بعداً رودریندرا تندن سفیر هند در افغانستان صحبت کرده، گفت که ویروس کرونا تاثیرات زیادی از نگاه سیاسی و اقتصادی بر جهان وارد کرد و علاوه بر رکود اقتصادی، خسارات مالی و جانی زیادی را در پی داشت.

وی گفت که کشورش به عنوان شریک استراتیژیک و دوست دیرینه افغانستان، آماده است تا با نهادهای صحی این کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا کار نماید.

متعاقباً رئیس جمهور محمد اشرف غنی صحبت کرده، گفت: شکر خدا را ادا می کنم، فاجعه ای را که دنیا را به چالش مواجه کرد، به صورت درست مدیریت کردیم.

وی افزود که تحلیل اولیه ما از خطرات به مراتب بیشتر حکایت می کرد، اما در تفصیل پنج مرحله در موج اول کرونا و موج دوم، ما توانستیم که همه جامعه، اقتصاد و صلابت و پاسخگویی دولت را حفظ کنیم.

رئیس جمهور گفت که تشکر و سپاس ملت افغانستان از قوای امنیتی و دفاعی حد و حدود ندارد و این همه از برکت شهامت، تعهد و اعتماد به نفس آنان و همچنان باور آنان به جمهوری اسلامی افغانستان می باشد.

رئیس جمهور غنی ضمن تشکر از تمام منسوبین صحی قوای مسلح که نگذاشتند، ویروس کرونا در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی شیوع پیدا کند، قدردانی کرده، گفت که ما حد اقل هشت هزار کادر صحی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی داریم و جای افتخار است که شفاخانه های امنیت ملی، پولیس ملی و اردوی ملی دوباره مورد اعتماد ما قرار گرفته اند.

رئیس جمهور کشور تصریح کرد که دولت بهترین امکانات طبی را به قوای مسلح فراهم کرده و به آنان توجه بیشتر می گردد. وی افزود که کارکنان صحی ما واقعاً قهرمانان افغانستان هستند.

رئیس جمهور گفت که از فعالیت رسانه ها به ویژه در این فضای که دشمنان افغانستان به صورت دوامدار بهترین مغزها و زبان توانای ملت افغانستان را مورد حملات خود قرار می دهند، ابراز امتنان می کنم. دشمنان نمی توانند صدای رسای مرد و زن این سرزمین را خاموش سازند، همیشه صدای آزادی، مساوات و حاکمیت ملی افغانستان را بلند نگه خواهیم داشت.

رئیس جمهور غنی از کمک و همکاری هند منحیث دولت دوست و شریک استراتیژیک تشکر کرده، گفت که نوع همکاری ما به اساس منافع و دیدگاه مشترک بشردوستانه تعیین شده و همیشه با هم همکار خواهیم بود.

رئیس جمهور گفت که تلاش های ما برای دریافت بخش دیگری واکسین کرونا که ۴۰ درصد مردم را تحت پوشش قرار خواهد داد، به زودی نتیجه میدهد.

رئیس جمهور کشور در اخیر سخنانش گفت که خطرات کرونا هنوز هم رفع نشده است، بناً ضرورت واضح است که در زمینۀ حفظ الصحه، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توجه جدی صورت گیرد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS