بخش تجرید و تداوی کووید-19 شفاخانه استقلال به بهره برسپرده شد

Panah_moph
پنجشنبه ۱۳۹۹/۵/۳۰ - ۱۵:۷
بخش تجرید و تداوی کووید-19 شفاخانه استقلال به بهره برسپرده شد

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه، امروز بخش تجرید و تداوی کووید-19 شفاخانه استقلال را افتتاح و به بهره برداری سپرد.

این مرکز مجهز با تمام وسایل طبی، در بخش‌های نسایی ولادی، عملیات خانه، سراپا، مراقبت‌های ویژه و سمپل گیری با ظرفیت 30 بستر ایجاد گردیده است.

داکتر عثمانی، هدف از ایجاد این بخش را رسیده‌گی به بیماران کرونا عنوان نموده گفت که مبارزه با ویروس کرونا یکی از اولویت کاری این وزارت می‌باشد.

سرپرست وزارت صحت تاکید نمود که برای جلوگیری از ویروس کرونا و کنترل این ویروس در کشور در 18 شفاخانه کابل و تمام ولایات بخش تجرید و تداوی بیماران کرونا ایجاد شده است.

بخش تجرید و تداوی کووید-19 شفاخانه استقلال به بهره برسپرده شد

او هم‌چنان گفت که تا اکنون 560 پایه دستگاه تولید اکسیجن به تمام ولایات توزیع شده و قرار است روند توزیع 500 پایه دیگر که اخیرا در دسترس وزارت صحت عامه قرار گرفته است نیز آغاز گردد.

داکتر عثمانی در ادامه سخنانش بر بهبود وضعیت صحی ناشی از ویروس کرونا در کشور اشاره نموده گفت:" خوشبختانه وضعیت صحی ناشی از ویروس کرونا در افغانستان در مقایسه با کشورهای همسایه به مراتب بهتر است و این یک دستآورد خوب به سکتور صحت و دولت افغانستان می‌باشد."

در عین حال، سرپرست وزارت صحت تاکید نمود که کاهش ویروس کرونا در کشور به معنی محو این ویروس نیست، ویروس کرونا هنوز در کشور در گردش است و مردم باید برای جلوگیری از این ویروس رهنمودهای صحی را رعایت نماید.

از سوی دیگر، نامزد وزیر صحت عامه، تاکید نمود که اخیرا 63 ملیون دالر از مصارف اضافی که قرار بود برای خریداری بعضی تجهیزات که نیاز به آن نبود به مصرف برسد جلوگیری شده است.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS