دومین کمیته اخلاق طبابت در شفاخانه شیخ زاید گشایش یافت

Panah_moph
پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۱۶ - ۲:۸
دومین کمیته اخلاق طبابت در شفاخانه شیخ زاید گشایش یافت

پنج‌شنبه، 16 ثور 1400

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه کشور، امروز در دومین گشایش کمیته اخلاق طبابت در شفاخانه شیخ زاید اشتراک نمود.

سرپرست وزارت صحت عامه، بر اهمیت اخلاق طبابت در سکتور صحت تاکید کرده گفت که عدم رعایت اصول اخلاق طبابت امروز سبب بی اعتمادی مردم بالای سکتور صحت شده است.

داکتر مجروح، از همکاری شورای طبی با وزارت صحت عامه و بر تطبیق برنامه اخلاق طبابت در شفاخانه‌ها قدردانی کرده تصریح نمود که وزارت صحت عامه آماده است تا شورای طبی را در این زمینه همکاری همه جانبه نماید.

او هم‌چنان بر حمایت وزارت صحت عامه، از کارمندان صحی و رفع چالش‌های آنان اشاره نموده و از آنان خواست تا اصول اخلاق را در کنار خدمات شان رعایت نمایند.

سرپرست وزارت صحت عامه‌ از داکترانی که با مریض رفتار بسیار مسلکی و نیک دارند یاد آوری کرده و از شورای طبی خواست که وزارت صحت عامه را در شناسایی آنان همکاری نماید تا وزارت صحت عامه از آنان تقدیر نموده و در جمع الگوی‌های سکتور صحت قرار دهند.

در عین حال، داکتر نسرین اوریاخیل رییس شورای طبی کشور، از حمایت رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر تطبیق برنامه اخلاق طبابت در شفاخانه‌ها تشکری نموده گفت: مصونیت مریض و حقوق کارمندان صحی از وظایف عمده شورای طبی است و ما تلاش خواهیم کرد تا هیچ مریض و داکتری در مراکز صحی مورد توهین و تحقیر قرار نگیرد.

او هم‌چنان اضافه نمود که آگاهی دهی در پیوند به حقوق مریض و داکتر یکی از برنامه‌های شورای طبی است که از طریق این برنامه به مردم در رابطه به حقوق مریض و داکتر اطلاع رسانه می‌شود.

از سوی هم، داکتر احمد شاه شکوهمند مسوول دیپارتمنت اخلاق طبابت در شورای طبی، از موثریت این برنامه یاد آوری کرده گفت که با تطبیق این برنامه اکنون ما شاهد یک تغییر خوب در طرز سلوک کارکنان صحی استیم.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۵:۵۶
Background image

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، با مولوی بدرالدین حقانی سفیر افغانستان در امارات متحده عربی در دفتر کارش دیدار و گفتگو کرد

در این دیدار در رابطه به دسترسی شهروندان بی بضاعت به سیستم صحی، ساخت شفاخانه به  بیماران مبتلا به کم خونی دوامدار (تالاسیمیا)، تقویت سیستم صحی و افزایش ظرفیت کارمندان صحی افغانستان بحث. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۱۹ - ۱۲:۲۰
Background image

محترم داکتر قلندرعباد زیر صحت‌عامه، با مسوولان ریاست مراقبت های صحی سیار دیدار کرد

در این دیدار، مولوی مصطفی بهار، رییس مراکز صحی سیار و هیأت همراه شان، فعالیت‌ها، پیشنهادات و مشکلات این ریاست را با رهبری وزارت صحت‌عامه در میان گذاشته و خواهان  حل مشکلات شان از سوی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۲/۱۸ - ۱۶:۲۸
Background image

کار ساخت یک مرکز صحی در ولایت لغمان تکمیل و به بهره برداری سپرده شد

 این مرکز صحی در ولسوالی علیشنگ ولایت لغمان در قریه گونه پال خندلی افتتاح شد که با کمک آن مشکلات صحی ساکنان این منطقه برطرف خواهد شد.

BACK TO NEWS