دیدار سرپرست وزارت صحت عامه با نماینده سازمان صحی جهان

Panah_moph
پنجشنبه ۱۴۰۰/۲/۹ - ۱۳:۳
دیدار سرپرست وزارت صحت عامه با نماینده سازمان صحی جهان  پنج‌شنبه، ۹ ثور ۱۴۰۰ داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، امروز با آقای لو دوپینگ نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان دیدار نمود.  در این دیدار، آنان روی هماهنگی بیشتر  در راستای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا به خصوص فراهم سازی دستگاه‌های تولید اکسیجن در مراکز صحی، تجهیز شفاخانه‌های کووید_۱۹، تسریع روند پروسه تدارکات سازمان صحی جهان در خریداری تجهیزات در حالت بحران، فراهم سازی تست‌های سریع کرونا، دادخواهي براي تامين منابع مالي براي تجهیز شفاخانه‌ها

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، امروز با آقای لو دوپینگ نماینده سازمان صحی جهان در افغانستان دیدار نمود.

در این دیدار، آنان روی هماهنگی بیشتر در راستای مبارزه با موج سوم ویروس کرونا به خصوص فراهم سازی دستگاه‌های تولید اکسیجن در مراکز صحی، تجهیز شفاخانه‌های کووید_۱۹، تسریع روند پروسه تدارکات سازمان صحی جهان در خریداری تجهیزات در حالت بحران، فراهم سازی تست‌های سریع کرونا، دادخواهي براي تامين منابع مالي براي تجهیز شفاخانه‌های ثالثی بحث نمودند و‌ سر پرست وزارت صحت عامه خواهان همکاری سازمان صحی جهان در این موارد شد.

داکتر مجروح، از تدابیر این وزارت برای مبارزه با موج سوم کرونا یاد آوری نموده گفت:" وزارت صحت عامه يك راهبرد بسيار جامع و موثر را براي مبارزه با موج سوم ويروس كرونا تهيه نموده است كه با تطبيق اين راهبرد امیدواریم بتوانیم به خوبی موج سوم این ویروس را در همکاری با شرکای صحی ملی و بین المللی مهار کنیم.”

سرپرست وزارت صحت عامه، از همکاری سازمان صحی جهان در موج اول و موج دوم ویروس کرونا تشکری نموده و از آقای لو خواست تا این وزارت را در بخش‌ فراهم سازی کیت‌های جینوپایپنگ برای تشخیص انواع جهش یافته ویروس کرونا در کابل و ولایات همکاری نماید.

از سوی هم، آقای لو بر هماهنگی بیشتر با وزارت صحت عامه تاکید نموده گفت که ما آماده استیم تا دوشا دوش این وزارت برای مبارزه با موج سوم کرونا کار نماییم.

او هم‌چنان اضافه کرد که تیم‌های تخنیکی سازمان صحی جهان در یک هماهنگی خوب با تیم‌های تخنیکی وزارت صحت در ارایه خدمات صحی تلاش خواهند کرد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۴۰
Background image

مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت‌عامه، با رییسان صحت‌عامه ولایت های بامیان، غزنی و دایکندی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در این نشست که رییسان مرکزی وزارت صحت‌عامه نیز حضور داشتند، رییسان صحت‌عامه ولایت های متذکره مشکلات صحی و پیشنهادات ادارات خود را با رهبری وزارت صحت‌عامه شریک نموده و خواهان رسیده گی به. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۹ - ۱۵:۳۳
Background image

کلینیک‌های صحی سیار انجمن رهنمای خانواده‌ افغان در ولایت بلخ افتتاح گردید

مولوی شیخ میر صدام معاون و سرپرست ریاست صحت‌عامه‌ ولایت بلخ از موسسه‌ی افگاه به خاطر ایجاد و حمایت این کلینیک‌ها ابراز امتنان نموده افزود، این کلینیک‌های صحی سیار محلات مهاجرنشین و. . .

یکشنبه ۱۴۰۳/۱/۱۹ - ۱۴:۴
Background image

وزارت صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان در نشستی با شعار "صحت من حق من " از روز جهانی صحت گرامی داشت به عمل آورد

هدف بزرگداشت از این روز، افزایش آگاهی عامه، دسترسی بیماران به خدمات صحی، دستاوردهای حوزه صحی و به اشتراک گذاری اطلاعات در این زمینه می‌باشد.

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه، عرضه. . .

BACK TO NEWS