سنگ تهداب یک باب مهمان‌خانه برای داکترانی که از بیرون کشور برای آموزش داکتران افغان به افغانستان می‌آیند گذاشته شد

Panah_moph
پنجشنبه ۱۳۹۹/۸/۲۲ - ۱۴:۴۳
سنگ تهداب یک باب مهمان‌خانه برای داکترانی که از بیرون کشور برای آموزش داکتران افغان به افغانستان می‌آیند گذاشته شد

داکتر احمد جواد عثمانی سرپرست و نامزد وزیر صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، امروز سنگ تهداب یک باب مهمان‌خانه را برای داکترانی که از بیرون کشور برای آموزش داکتران افغان و فعالیت های طبی به افغانستان می‌آیند گذاشت.

این مهمان‌خانه به ارزش 110 ملیون افغانی در چهار طبقه، مجهز با تمام امکانات در محوطه شفاخانه وزیر محمد اکبرخان ساخته می‌شود. هزینه این ساختمان از سوی اداره عملیاتی و حمایوی توسعه ملی ریاست جمهوری پرداخت می‌گردد.

داکتر احمد جواد عثمانی، هدف از ایجاد این مهمان‌خانه را فراهم سازی جای بودوباش برای داکتران افغان که از بیرون کشور برای خدمت به افغانستان می‌آیند عنوان نموده گفت:" سالانه حدود 300 تا 500 ملیون دالر از سوی شهروندان کشور برای تداوی به بیرون از افغانستان به مصرف می‌رسد و ما در تلاش استیم تا با استفاده از داکتران افغان که در بیرون از کشور تحصیل نموده و علاقه‌مند خدمت به سکتور صحت افغانستان هستند کیفیت خدمات صحی را افزایش دهیم تا از رفتن مردم به بیرون از کشور جهت تداوی جلوگیری صورت گیرد."

سرپرست وزارت صحت عامه، بر بهبود خدمات صحی در کشور تاکید نموده بیان داشت که قرار است سه شفاخانه در کابل و یک تعداد از شفاخانه های ولایات به گونه زون وار از لحاظ امکانات و کیفیت خدمات مجهز گردند تا عملیات های پیچیده در این شفاخانه ها صورت گیرد.

او هم‌چنان گفت که قرار است برای بلند بردن کیفیت خدمات تشخیصیه با سکتور خصوصی مبنی بر سرمایه گذاری در این راستا تفاهم صورت گیرد تا کیفیت خدمات تشخیص در کشور بلند برده شود.

داکتر عثمانی در ادامه سخنانش از دو راهکار مهم در جهت بهبود خدمات شفاخانه‌ها نام برده تصریح کرد: انکشاف پلان عاجل شفاخانه ها و دادن اختیارات بیشتر به شفاخانه ها برای رفع کاستی ها از جمله دو راهکار مهم برای بلند بردن کیفیت خدمات شفاخانه ها می‌باشد. هم‌چنان قرار است "پلان چارچوب پالیسی تحول شفاخانه ها" که مطابق به مودل بانک جهانی ترتیب شده است در مراکز صحی کشور نیز تطبیق گردد.

سرپرست وزارت صحت عامه، هم‌چنان افزایش ویروس کرونا در هفته های اخیر در کشور خبرداده و از مردم خواست تا برای جلوگیری از ویروس کرونا توصیه های صحی را رعایت نمایند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS