نخستین محموله واکسین کرونا ساخت کشور هند به کابل رسید

Panah_moph
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۱۹ - ۱۵:۵
نخستین محموله واکسین کرونا ساخت کشور هند به کابل رسید

نخستین محموله واکسین کرونا ساخت کشور هند که از سوی این کشور به افغانستان کمک شده است امروز به کابل رسید. این محموله واکسین از سوی آقای راگورا شارژدافر سفارت هند به وزارت صحت عامه تحویل داده شد. این محموله شامل 500هزار دوز واکسین کرونا می‌باشد که قرار است با این مقدار دوصدوپنجاه هزار تن واکسین شوند.

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، به نماینده‌گی از وزارت صحت عامه و حکومت افغانستان از کشور هند تشکری نموده و این کمک کشور هند را در راستای مبارزه با ویروس کرونا در افغانستان بسیار موثر و ارزنده خواند.

سرپرست وزارت صحت عامه مصوونیت جان مریض را یکی از عمده ترین رسالت سکتور صحت عنوان نموده گفت:"وزارت صحت عامه افغانستان نخستین وزارتی به سطح منطقه است که بیشترین دادخواهی را برای فراهم سازی واکسین کرونا انجام داده است." او هم‌چنان گفت:" ما از جمله نخستین کشورها بودیم که بهترین طرح را برای تطبیق واکسین کرونا بر اساس اولویت بندی افراد معروض به خطر و چگونه‌گی نگهداری و تطبیق آن با شرکای صحی بین الملی شریک نمودیم که این طرح از سوی آنان مورد تقدیر قرار گرفت.

داکتر مجروح، در پیوند به چگونه‌گی تطبیق این واکسین اشاره نموده تصریح کرد: قرار است در مرحله نخستین تطبیق واکسین کرونا کارمندان صحی که در خط مقدم نبرد با ویروس کرونا قرار دارند واکسین شوند.

او علاوه نمود: برای 20 درصد نفوس کشور واکسین کرونا تدارک شده است و قرار است برای 40 درصد دیگر جمعیت کشور نیز واکسین کرونا از سوی شرکای صحی کمک شود.

سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه به چگونه‌گی نگهداری واکسین کرونا به مردم اطمینان داده اشاره نمود که ما بهترین سیستم زنجیره سرد را برای نگهداری واکسین به سطح منطقه داریم و هم‌زمان ظرفیت نگهداری 5 ملیون دوز واکسین در سردخانه‌های این وزارت در کابل وجود دارد.

داکتر مجروح هم‌چنان گفت که قرار است یک سیستم آنلاین در وبسایت وزارت صحت عامه ایجاد شود که از طریق آن کارمندان صحی در ولایات می‌توانند نام خود را درج نموده و مطابق آن شامل برنامه واکسین شوند.

در عین حال، آقای راگورام شارژدارفر سفارت هند از تلاش‌های رهبری وزارت صحت عامه مبنی بر مبارزه با کرونا قدردانی نموده گفت که محموله واکسین از سوی مردم هند به مردم افغانستان اهدا شده است و کمک های این کشور در افغانستان ادامه دارد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS