وضعیت عرضۀ خدمات صحی در مرکز و ولایات کشور در نشستی به بررسی گرفته شد

Panah_moph
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۱۵:۱۴
وضعیت عرضۀ خدمات صحی در مرکز و ولایات کشور در نشستی به بررسی گرفته شد

داکتر بشیر نورمل معین پالیسی و پلان و داکتر عبدالقدیر قدیر سرپرست معینیت مالی و اداری وزارت صحت‌عامه، در نشستی از راه دور که با اشتراک نمایندگان، مؤسسات تطبیق کنندۀ خدمات صحی، شرکای صحی، سکتور خصوصی، رییسان صحت‌عامۀ ولایات، شفاخانه‌ها و شورای طبی افغانستان راه اندازی شد وضعیت عرضۀ خدمات در مراکز صحی و شفاخانه‌ها به بررسی گرفته شد.

در این نشست نخست رییس صحت‌عامۀ ولایت ننگرهار گزارش کاری خود را به اشتراک کنندگان ارایه نموده و در قسمت حل چالش‌های تست‌های پی سی آر مسافرانی که از بندر تورخم به پاکستان رفت و بازگشت می‌نمایند نیز وضاحت داد. وی هم‌چنان افزود که تیم قوانین صحی و بررسی این ولایت به خاطر ارزیابی‌های بیشتر به این ساحه رفته تا به مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد رسیدگی شود.

در ادامۀ این نشست داکتر موسوی به خاطر آغاز کارهای تحقیقی در لابراتوارهای مرکز وزارت صحت‌عامه، با اشتراک کنندگان صحبت نموده و خواهان همکاری و حمایت مقام وزارت در این راستا گردید.

داکتربشیر نورمل معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه، ضمن استماع به گزارش‌های کاری مسؤولان صحی هدایت داد تا در قسمت رفع چالش‌های آنان اقدامات جدی و عملی نمایند. وی هم‌چنان به خاطر آغاز کارهای تحقیقی در لابرتوار های مرکزی این وزارت گفت که طرحی را در این راستا آماده نمایند تا مطابق آن اجرااتی که در نظر است صورت گیرد.

در ادامه معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه از مسؤولان صحی در مرکز و ولایات خواست تا لیست تمام کارمندانی که در این اواخر با معاش عادی و انکشافی در وزارت صحت‌عامه استخدام شده اند را تهیه و به معینیت پالیسی و پلان ارسال نمایند تا اجرااتی که در نظر است صورت گیرد.

از سوی‌ هم نمایندگان کمیته‌های تخنیکی مبارزه با ویروس کرونا نیز گزارش‌های کاری خود را به رهبری وزارت صحت‌عامه شرح داده و به خاطر بهبود امور شان پیشنهادهایی را نیز مطرح ساختند.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS