کشور چین مجموعا چهارصد هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند

Panah_moph
یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۱۶:۴۱
کشور چین مجموعا چهارصد هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند

آقای وانگ یو سفیر کشور چین، امروز در دیداری با داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه داشت، از کمک دوصدهزار دوز دیگر واکسین کرونا به دولت افغانستان خبر داد.

آقای وانگ در نشست قبلی که با سرپرست وزارت صحت عامه داشت از کمک دوصدهزار دوز واکسین کرونا از سوی این کشور نیز وعده داده بود که دوصدهزار دوز دیگر نظر به تقاضای وزارت صحت عامه از سوی این کشور به آن افزوده شده است و مجموعه مقدار واکسین کمک شده از سوی این کشور به چهارصد هزار دوز رسیده است.

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه، از این کمک کشور چین قدردانی نموده و واکسین کرونا را یکی از نیازهای مهم سکتور صحت در مهار ویروس کرونا خواند.

او همچنان کشور چین را یک همکار خوب وزارت صحت عامه خوانده و کمک های این کشور را در اوج بحران کرونا در افغانستان بسیار مفید و ارزنده عنوان کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه، از سفیر کشور چین خواست تا وزارت صحت عامه را در راستای فعال سازی دستگاه های طبی شفاخانه جمهوریت همکاری نیز نماید.

از سوی هم، آقای وانگ بر تداوم همکاری های کشور چین در افغانستان تاکید نموده گفت که بحران ویروس کرونا سبب تاخیر در جهت همکاری این کشور برای فعال سازی دستگاه های طبی شفاخانه جمهوریت شد و قرار است بعد از عادی شدن وضعیت ناشی از ویروس کرونا، روند همکاری های ما در این راستا آغاز شود.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS