از روز جهانی نرس‌ها در نشستی گرامی‌داشت به عمل آمد

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۴۰۰/۳/۴ - ۱۷:۱۳
از روز جهانی نرس‌ها در نشستی گرامی‌داشت به عمل آمد

سه شنبه 4 جوزای 1400

وزارت صحت‌عامۀ کشور در نشستی از روز جهانی نرس‌ها تحت شعار " صدایی برای رهبری- یک دیدگاه برای آینده مراقبت‌های صحی" گرامی‌داشت به عمل آورد.

داکتر بشیر نورمل معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه، نخست این روز را برای نرس‌های کشور تبریک گفته و کارکردهای آنان را در سکتور صحی ستایش کرد.

معین پالیسی و پلان، ایجاد شورای نرس‌ها و قابله‌ها را در کشور یک دستاورد بزرگ در سکتور صحی دانسته و وعده سپرد که رهبری وزارت صحت‌عامه به خاطر بهبود و بلند بردن سطح دانش مسلکی نرس‌ها به سطح ماستری و دوکتورا تلاش خواهد کرد.

علاوه بر آن داکتر نورمل در مورد بهبود کیفیت و موثریت سیستم نرسنگ در کشور، توجه به امتیازات مادی و معنوی نرس‌ها، ارتقای بخش نرسنگ انستیتوت پوهاند غضنفر به سویه لیسانس، زمینه‌های آموزشی داخل خدمت و تعیین نرس‌ها در سطح رهبری تاکید نموده و به اشتراک کنندگان معلومات بیشتر داد.

همچنان در این نشست داکتر لیو دیپنگ (Dr Luo Dapeng ) نمایندۀ سازمان صحی جهان در افغانستان گفت: جای مسرت است که امروز در برنامه گرامی‌داشت از روز جهانی نرس‌ها اشتراک دارم . نرس‌ها ستون فقرات طبابت می‌باشند و نقش آن‌ها در سکتور صحی یک کشور، خیلی مهم و حیاتی می‌باشد.

تازه ترین اخبار

پنجشنبه ۱۴۰۳/۴/۱۴ - ۱۲:۵
Background image

نشست به خاطر ریفورم شفاخانه جمهوریت

محترم مولوی نورجلال جلالی وزیر صحت‌عامه، به خاطر برنامه ریفورم ( اصلاح ) کار شفاخانه جمهوریت با هیأت و اعضای کمیته تخصصی به ریاست محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۴
Background image

 معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه با مسوولان و کارمندان صحی شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی دیدار کرد

در این دیدار دستاورد ها و‌ چالش های صحی موجود در این شفاخانه مورد بحث قرار گرفته و مسوولان خواهان حل چالش های این شفاخانه از سوی رهبری وزارت صحت عامه گردیدند.

محترم معین عرضه خدمات صحی. . .

سه‌شنبه ۱۴۰۳/۴/۱۲ - ۱۳:۳۳
Background image

یک مرکز صحی از طرف وزارت صحت عامه، در ولسوالی چهار بولک ولایت بلخ افتتاح و به بهره برداری سپرده شد

در مراسم افتتاح این مرکز صحی،  محترم مولوی عبدالولی حقانی معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، اشتراک نموده و  از افتتاح این مرکز صحی ابراز خرسندی نمود و ایجاد این مرکز را به خاطر رسیده. . .

BACK TO NEWS