برای نخستین بار روند تداوی تعویضی معتادان مواد مخدر در کشور آغاز شد

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۲ - ۱۶:۴۷
برای نخستین بار روند تداوی تعویضی معتادان مواد مخدر در کشور آغاز شد

داکتر وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه کشور، امروز بخش تداوی تعویضی معتادان مواد مخدر و بخش عاجل شفاخانه هزار بستر تداوی معتادان مواد مخدر ابن سینا را افتتاح و به بهره بردای سپرد. هم‌چنان در این نشست 200 تن از معتادان مواد مخدر که دوره تداوی شان را در این شفاخانه سپری نموده اند مرخص شدند.

این نخستین بار است که تداوی تعویضی معتادان مواد مخدر با استفاده از ادویه "بپرونورفین" به سطح کشور آغاز می‌شود.

داکتر وحید مجروح، مواد مخدر را یک پدیده خطرناک برای جان انسان و یک چالش جدی به سکتور صحت خوانده و آغاز روند تداوی تعویضی معتادان مواد مخدر را یک شروع خوب برای گسترش خدمات تداوی معتادان مواد مخدر عنوان کرد.

سرپرست وزارت صحت عامه، از معتادانی که امروز مرخص شدند از تلاش و همت آنان منبی بر ترک مواد مخدر استقبال نموده گفت:" شما یک مثال خوب به دیگر معتادان مواد مخدر هستید که در حال حاضر دامنگیر این پدیده شوم هستند و شما ثابت کردید که با همت و تلاش می‌شود این پدیده شوم را ترک کرده و دوباره به پا ایستاد شد."

سرپرست وزارت صحت عامه نقش خانواده ها را در کاهش معتادان مواد مخدر مهم خوانده و از تمام خانواده های این معتادان مرخص شده خواست که آنان را به آغوش خانواده های شان بپذیرند تا آنان دوباره به مواد مخدر رو نیاورند.

او هم‌چنان، از کارکردهای کارمندان صحی که در مراکز صحی تداوی معتادان مواد مخدر کار می‌کنند به نیکی یاد کرده و تلاش‌های آنان را قابل ستایش خواند.

در عین حال جنرال کبیر ابراهیم خیل نماینده معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله از آغاز روند تداوی تعویضی معتادان مواد مخدر و افتتاح بخش عاجل در این شفاخانه استقبال نموده و بر همکاری پولیس مبارزه بر مواد مخدر با وزارت صحت عامه تاکید کرد.

او هم‌چنان گفت که پولیس مبارزه با مواد مخدر در جریان سال جاری 620 تن از قاچاقبران پرچون فروش مواد مخدر را دستگیر و به پنجه قانون سپرده اند.

قابل یاد آوری است که وزارت صحت عامه، در سراسر کشور 82 مرکز صحی تداوی معتادان مواد مخدر را ایجاد نموده است.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۴:۵۸
Background image

نظارت از سکتور خصوصی در ولایت تخار

بیشتر از یک تُن ادویه و موادغذایی تاریخ گذشته و بی‌کیفیت توسط کمیته های موظف صحت محیطی و نظارت از قوانین صحی ولایت تخار جمع آوری و هدر گردید.

این مواد از دُکاکین فروشنده های مواد غذایی. . .

BACK TO NEWS