چگونه‌گی دفع و مدیریت زباله‌های طبی مورد بحث قرار گرفت

Panah_moph
چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۳ - ۱۲:۳۵
چگونه‌گی دفع و مدیریت زباله‌های طبی مورد بحث قرار گرفت

وزارت صحت عامه کشور، امروز با راه اندازی سومین نشست کمیته تنظیم زباله های طبی، چگونه‌گی دفع زباله‌های طبی را با حضور نماینده‌گان اداره ملی حفاظت از محیط زیست، انجمن شفاخانه های خصوصی به بحث گرفت.

داکتر وحید مجروح معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه، مدیریت درست زباله‌های طبی را یک امر مهم در راستای جلوگیری از انتشار انتان خوانده و از ادارات مسوول خواست تا در این راستا توجه جدی نمایند.

معین عرضه خدمات صحی در ادامه سخنانش گفت که برای وقایه از انتان منابع هنگفتی به مصرف می رسد و باید در قبال دفع زباله‌های طبی که باعث انتشار انتان می گردد نیز توجه صورت گیرد تا از انتشار انتان در محیط زیست جلوگیری صورت گیرد.

داکتر مجروح همچنان، از مسوولان ادارات مربوطه خواست تا برنامه‌های نظارتی را در پیوند به چگونه‌گی مدیریت زباله‌ها بیشتر تقویت نمایند و از نیز شرکت های خصوصی که زباله ها را دفع می کنند به گونه منظم گزارش خواسته شود تا مشخص گردد که چه مقدار زباله‌ها به گونه معیاری دفع می‌گردد.

در عین حال آقای عزت الله صدیقی معین مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست، نظارت از کارکردهای دفع زباله‌ها را مهم خوانده و از مسوولان ادارات مربوطه خواست که در نشست ‌های بعدی یک گزاش از وضعیت دفع زباله‌ها ارایه نمایند تا مشخص شود که چقدر بیشرفت در مدیریت دفع زبالهها صورت گرفته است.

هم‌چنان در این نشست، مسوولان ادارات مربوطه نظریات و پیشنهادات شان را مبنی بر بهبود مدیریت زباله‌های طبی در شفاخانه‌های خصوصی و دولتی ارایه نمودند.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

BACK TO NEWS