ارایۀ خدمات صحی در شفاخانه افغان جاپان

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۵/۱ - ۱۵:۴۰
ارایۀ خدمات صحی در شفاخانه افغان جاپان

شفاخانۀ کنترل امراض ساری افغان جاپان، یکی از شفاخانههای شهرکابل می‌باشد. این شفاخانه در کنار این که برای باشندگان شهر کابل خدمات صحی ارایه می‌کند، بیمارانی که از ولایات به این شفاخانه رجعت داده می‌شود نیز تحت تداوی قرار می‌گیرند.
در سه ماه نخست سال روان، این شفاخانه 9711 تن مراجعین داشته است. که از این میان 30 تن از آنان بستری گردیده و 9681 تن آن به گونه سراپا تحت تداوی قرار گرفته است
افزون بر این، در این شفاخانه 2967 تن در بخش‌های لابراتوار، اکسری، جن اکسپرت و سایر معاینات طبی تحت معاینه قرار گرفته اند.
شفاخانه نام‌برده دارای بخش‌های، توبرکلوز مقاوم، توبرکلوز حساس، ملاریا، اچ آی وی ایدز، خدمات لابرتواری، اکسری، جن اکسپرت و سایرمعاینات طبی برای بیماران می‌باشد
شفاخانه افغان جاپان درسال 1393 تاسیس گــــــردیده است.این شفاخانه دارای 80 بستر و 72 کارمند می‌باشد.
دسترسی به خدمات صحی حق هر شهروند کشور است و وزارت صحت عامه متعهد بر ارایه خدمات صحی با کیفیت و بهبود وضعیت صحی مردم در کشور می‌باشد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

BACK TO NEWS