از روز جهانی عاری از تنباکو گرامی‌داشت به عمل آمد

Panah_moph
سه‌شنبه ۱۳۹۸/۳/۲۸ - ۱۶:۲۳
از روز جهانی عاری از تنباکو گرامی‌داشت به عمل آمد

وزارت صحت عامه جمهوری اسلامی افغانستان، از روز جهانی عاری از تنباکو طی نشستی در تالار این وزارت گرامی‌داشت به عمل آورد.
داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه کشور، تجلیل از این روز را یک فرصت مناسب برای بلند بردن سطح آگاهی مردم در رابطه به زیان‌های استفاده از تنباکو دانست و گفت:« در افغانستان بیشتر از ۴۵ درصد مرگ و میر ناشی از امراض غیر ساری می‌باشد و استفاده از تنباکو یکی از عوامل عمده امراض غیر ساری است
داکتر فیروز هم‌چنان در ادامه سخنانش تاکید نمود، که این وزارت در هماهنگی با نهادهای ذی‌ربط قانون افزایش مالیات را در پیوند به وارد کننده‌گان تنباکو طرح ریزی نموده است که با تصویب این قانون نه تنها عواید دولت بلند می‌رود، بلکه استفاده از دخانیات به دلیل بلند رفتن میزان قیمت نیز کاهش می‌یابد.
از سوی هم، وزیر صحت عامه کشور نقش علما، معارف و دیگر ادارات سکتوری را در راستای بلند بردن آگاهی مهم عنوان نموده و از تمام آنان خواست تا هم‌کاری های شان را در زمینه بیشتر نمایند.
در همين حال، آقای شاه زمان میوندی رییس اداره ملی حفاظت از محیط زیست می‌گوید که تنباکو نه تنها به صحت انسان ضرر می‌رساند؛ بلکه محیط زیست را نیز آلوده می‌کند.
هم‌چنان در ختم این نشست داکتر فیروزالدین فیروز تفاهم‌نامه‌ی را با مولوی عبدالسلام عابد یکی از علمای جید کشور امضا نمود که بر اساس این تفاهم‌نامه مولوی عابد به عنوان سفیر حسن نیت در جهت بلند بردن آگاهی مردم مبنی بر زیان‌های استفاده از تنباکو و دخانیات انتخاب شده است.

از روز جهانی عاری از تنباکو گرامی‌داشت به عمل آمد
مولوی عبدالسلام عابد از اعتماد رهبری وزارت صحت عامه برای انتخاب وی منحیث سفیر حسن نیت در این بخش قدردانی نموده و تاکید کرد که دین اسلام هر آنچه را که به صحت انسان آسیب برساند منع قرار داده است و تنباکو نیز از جمله موادی است که ضرر جسمی و محیطی دارد
استفاده از تنباکو سالانه جان بیشتر از ۸ ملیون تن را در جهان می‌گیرد و دخانیات یکی از عوامل عمده امراض ساری می‌باشد.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

BACK TO NEWS