راه اندازی نشست مشارکت عامه و خصوصی به منظور جلب سرمایه گذاری در بخش صحت

Panah_moph
یکشنبه ۱۳۹۸/۶/۲۴ - ۱۷:۳۶
راه اندازی نشست مشارکت عامه و خصوصی به منظور جلب سرمایه گذاری در بخش صحت

وزارت صحت‌عامۀ جمهوری اسلامی افغانستان، نشستی را تحت عنوان" فرصت‌های سرمایه گذاری در چارچوب مشارکت عامه و خصوصی در سکتور صحت افغانستان" راه اندازی کرد.
بانو دیوه صمد، معین پالیسی و پلان وزارت صحت‌عامه، برنامه مشارکت عامه و خصوصی را یک گام مهم دانست و گفت:« وزارت صحت عامه تعدادی از پروژه‌های مشارکتی را مطابق پلان استراتیژیک روی دست داشت و امر مقام ریاست جمهوری را در مورد نیز اخذ نمود، که می‌توان از پروژه های مشارکتی شفاخانه ۲۰۰ بستر جمهوریت، پروژه مشارکتی شفاخانه ۲۰۰ بستر علی جناح و پروژه کوچک مشارکتی خدمات تشخیصیه و رادیولوژی در شفاخانه عاجل ابن سینا نام‌برد.»
هم‌چنان معین پالیسی و پلان افزود: وزارت صحت‌عامه نخستین نهاد حکومتی است که واحد مشارکت عامه و خصوصی را رسماً در چوکات معینیت پالیسی و پلان ایجاد نموده و مورد حمایت قرارمی‌دهد.
در همین حال داکتر رضوان الله احمد زی، مشاور رییس جمهور در امور صحی، در این نشست گفت:« ما سکتور عامه و خصوصی را مورد حمایت قرار داده و از سرمایه گذاران می خواهیم، در این بخش بیشتر توجه نمایند.»
هم‌چنان بانو لیمه خرم رییس پالیسی مشارکت عامه و خصوصی وزارت مالیه در این نشست می‌گوید، وزارت صحت‌عامه در سال‌های اخیر در راستای ارایه عرضۀ خدمات صحی دست آوردهای خوبی داشته که بسنده نبوده و با راه اندازی برنامه مشارکت عامه و خصوصی می‌تواند به مشکلات موجود رسیدگی نماید.
این نشست به منظور جلب سرمایه گذاری در بخش صحت و رشد سکتور خصوصی در این زمینه راه اندازی گردیده بود.

تازه ترین اخبار

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۲۴
Background image

وزیر صحت عامه با مسوولین کشور مالیزیا دیدار کرد

محترم داکتر قلندرعباد وزیر صحت‌عامه امارت اسلامی افغانستان، در دفتر کارش با رئیس آسیای مرکزی و جنوبی خانم شازلینا زین العابدین و آقای راملان عبدالملک مشاور دفتر نخست وزیر وزارت امور. . .

چهارشنبه ۱۴۰۳/۲/۵ - ۱۵:۱۴
Background image

کار اعمار شفاخانه ۲۴۰ بستر ولایتی سمنگان آغاز شد

کار اعمار این تعمیر به اثر سعی وتلاش رهبری وزارت صحت‌عامه و حکم مقام محترم ریاست الوزراء و مقام ولایت سمنگان صورت گرفته است.

بعد از درخواست ریاست صحت‌عامه ولایت سمنگان به خاطر ارتقاء. . .

BACK TO NEWS